teveel mb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Persoonlijk zou ik de procedure overnieuw doen temeer dat je al 'n iso-bestand hebt staan en niet weet wat er allemaal inzit tenzij je het iso-bestand kunt openen met MagicIso o.i.d.
Ik zou de gok niet nemen om de cd meteen te installeren op je enige pc met het risico dat er tijdens de installatie iets fout gaat of je moet hem als duo installatie installeren (je andere OS laten staan)

je hebt veel meer ervaring als ik dus ga ik eerst maar n nieuwe xp schijf maken
met nLite

alvast bedankt:thumb:
stucie

hallo

vlgs dat je leest kun je inhoud van orginele xp op de hd zetten
heb de xppro en home edition geprobeerd maar worden veel bestanden geblokkeerd om te kopieeren, is dit te voorkomen of is er geen mogelijkheid om alles op de hd voor als je gaat streamen

gr stucie

hallo

vlgs dat je leest kun je inhoud van orginele xp op de hd zetten
heb de xppro en home edition geprobeerd maar worden veel bestanden geblokkeerd om te kopieeren, is dit te voorkomen of is er geen mogelijkheid om alles op de hd voor als je gaat streamen

gr stucie

Snap ik niet goed,als je de originele cd selecteert(Deze Computer),rechtklik verkennen dan Ctrl+A dan kopiëren en dan plakken naar 'n nieuwe map die je hebt aangemaakt (naam: OrigineleXpPro/OrigineleXpHome) o.i.d.

krijg dan regelmatig de melding "gegevensfout (cyclische redundantiecontrole)
en dan stopt alles, ben toen gaan proberen map voor map maar dat blijft t zelfde

gr stucie

p/s weet ondertussen wat t betekend maar t vreemde is dat de xp pro cd voor 95% werd gekopieerd en toen begonnen de bovenstaande meldingen ook met xp home edition

Laatst bewerkt:
Cyclische Redundantiecontrole

CRC is een controlemiddel om na te gaan of de informatie op de dvd, cd, hdd wel juist is (net zoals je met je bankrekening bijvoorbeeld de laatste 2 cijfers hebt die een controle vormen op de overige cijfers. Probeer de voorgaande cijfers maar eens in een staartdeling te delen door 97 dan kom je als rest de laatste 2 cijfers uit).
De informatie die weggeschreven wordt op een dvd/cd zijn enen en nullen.
Ongeveer 40% van een DVD/CD bestaat uit foutcontrole (Cyclische RedundantieControle), als hier iets fout gaat of er is een plaats op de DVD beschadigd net waar die CRC bits zich bevinden dan geeft deze een fout aan, simpelweg omdat de PC niet meer weet of de informatie juist is.
Deze fout komt vrij veel voor op DVD's en CD's (vooral gekopieërde).
Ik zou de cd eens goed schoonmaken (onder de waterkraan) of van evt. een extern station proberen te kopieëren.
Het kan n.l. ook aan je cd/dvd station liggen (leeskop reinigen)
Probeer 's andere willekeurige cd's/dvd's te kopieëren om te zien of je daar het zelfde probleem mee hebt,zo ja dan ligt 't waarschijnlijk aan je cd/dvd station.
Aangezien je 'n laptop hebt kun je ook bij 'n kennis je Xp cd te kopieëren naar 'n usb-stick en via de usb-stick kopieëren naar je laptop.

Succes.

hallo

heel erg bedankt voor de uitstekende uitleg, ik had al begrepen dat t om foutmeldingen ging, maar nu is t me helemaal duidelijk
heb weer n nieuwe xp cd gestreamd en ga morgen proberen te install op vista laptop
laat nog wel ieets horen of t gelukt en anders als t niet lukt hoor je me vanzelf

mvrgr stucie

hoi

heb nu 4 keer n xp cd gestreamd en krijg de vista laptop maar niet opgestart met xp
"
laptop is n ACER ASPIRE 7530

in bios staat dvd station op 1 / hd op 2
quietboot enabled
networkboot enabled
f12 bootmenu disabled
d2d recovery enabled
sata mode ahci mode

het volgende heb ik in de slipstreamupdatefixes staan;
AHCI 7.5
AHCI v10.3
BIOS 3342
CHIPSET NvIDIA v17.04
SCSIA ADAPTER

kan iemand mij wegwijs maken of dit wel goed is of is er meer info nodig
als ik n gestreamde cd in xp pc doe dan start t wel op

bvd stucie

Laatst bewerkt:
hallo
heb groot probleem
had xp pro geinstall en dat was gelukt, en div drivers en ms word en outlook geinstall
tot dat ik enkele update's van windows had geinstall en na t automatisch herstart
kreeg ik n zwart scherm en was alles weer afgelopen
als ik nu probeer op te starten dan zie ik heel even xp opstartscherm en dan niets meer
kom ook niet in de bios

weet iemand raad of advies

bvd gr stucie

is het wel een legale versie met key van xp......
start eens op in de veilige modes....
dus tijdens opstarten diverse keren op f8 drukken.....

hoi puppie

t is n legale xp cd ,et key die heb ik tijdens ook ingevoerd

maar kom er nog steed niet in, als ik ga opstarten zie ik alleen maar even t xp scherm
ook niet veilige modus

heb al n paar keer gehad dat als ik de laptop uit zet t lampje rood begint te knipperen
kan niet in de handl. vinden wat dit betekend, t zal wel niet gezond zijn

gr stucie

IK PROBEERDE T NET WEER OM VEILIGE MODUS TE STARTEN EN JA LUKT NU WEL WAT KAN IK NU T BESTE DOEN

Laatst bewerkt:
hallo

heb xp pro geinstall en nadien sp2 geinstall van cd krijg nu met topstarten

windows is beschadigd 0x0000007b en 0xf78da63c en 0xc0000034 en 0x00000000
en 0x00000000

wil ik veilig modus opstarten krijg ik windows\system32 bestand HAL.DLL beschadigd
installeer dit opnieuw.

hoe kun je dit erin krijgen?????

kun je de C schijf formateren en nadien als alles eraf is xp installeren als ik erin kan komen tenminsten

gr stucie

Hier staat jouw stopcode beschreven,heb je de goede drivers wel geslipstreamd? Het kan ook zijn dat je harde schijf stuk is. Probeer 's het volgende:
Ga naar:uitvoeren>type: cmd>enter>type: sfc /scannow>enter
er wordt je op 'n gegeven moment gevraagd de originele WinCd in 't cd/dvd station te laden
Windows controleert of al je beveiligde systeembestanden aanwezig zijn en vult/vervangt ontbrekende/verkeerde bestanden evt. aan.
Succes.

hallo Mike

heb gisteren n chkdisk gedaan en geen foutmeldingen

nu kan ik er helemaal niet inkomen
tijdens de opstart van setup xp word alles geladen en dan stopt t en krijg je al die cijfers

wil ik in de vm opstarten krijg ik meteen bestand HALL.DLL beschadigd

t enigste waar ik inkom is dee bios

gr stucie

Lees dit even door (+/- op de helft van de site "tips opstartproblemen in Windows) en probeer 't uit.

Ik heb toch 't nare gevoel dat je cd/dvd station niet goed werkt.

hoi mik

weett niet of ik er goed aan doe maar heb de schijf met iso bestand erin en jawel de setup draait m formateren is nu bezig

gr floor

hallo
allemaal bedankt voor de hulp om t toch weer draaiend te krijgen:thumb::thumb:

heb xp pro weer volledig draaien, heb zaterdag xp schijf erin gedaan en setup , na t laden van bestanden kreeg ik weer foutmelding windows beschadigd
heb weer de xp cd erin en de setup gaat weer verder en nu draait alles weer op 1 ding na

ik kan niet aan de driver komen voor nvidia high definition audio driver "nvhda32.sys

kan iemand mij zeggen waar dit is te halen , bij acer heb ik alles al gedownload

bvd stucie

Hallo stucie,
ben bij Acer geweest en bij Nvidia en heb 'm ook niet gevonden(althans niet voor jouw model i.c.m. jouw besturingssysteem) dus zou hij in de chipset-driver moeten zitten.Doet je audio 't momenteel niet?
Om 't precies te weten heb ik toch meer gegevens nodig om een en ander te checken.
Een andere mogelijkheid is om je te registreren bij Acer dan worden automatisch de juiste drivers weergegeven/gedownload voor jouw model.
Was XpPro bij aankoop 't originele besturingssysteem van je laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan