Teveel parameters

Status
Niet open voor verdere reacties.

Summerlinda

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2003
Hoi,

Tijdens het opstarten van mijn pc krijg ik de melding dat er teveel parameters zijn. Wat betekent dat en wat kan ik eraan doen?
[ik heb al op parameters gezocht via zoeken maar kon niet echt een antwoord vinden]

Alvast bedankt,
Summerlinda

Welkom Linda...
Wil je wat meer gegevens geven?
Wat voor een Windows gebruik je?
Wanneer precies komt die melding van die parameters?

Ik gebruik 98 SE, pentium 3, 192 MB RAM [is dat genoeg info?]
De melding komt gewoon op mn beeldscherm te staan tijdens het opstarten, dus niet in een appart venster met zo'n rood kruis.
Er staat letterlijk dat er teveel parameters zijn, en daarna gaat ie gewoon door met opstarten, ik merk verder niet echt grote problemen, maar het is vast niet zoals het hoort.
Ik van de week nog mn pc een beetje opgeschoont, schijfopruiming, schijfcontrole (met wat probleempjes, maar die zijn gerepareerd) ge-defragmenteerd, add aware en regclean laten draaien, dus alles moet zo'n beetje weer schoon zijn dacht ik.....
Ik ben inderdaad nieuw hier, bedankt voor het welkom :-))

Dus et probleem komt al voordat je in Windows zit begrijp ik?

Heb zo'n donkerbruin vermoeden, dat het van de virusscanner komt tijdens het controleren van het geheugen en de MBR.
Welke virusscanner gebruik je?

Geplaatst door Muurhond
Dus et probleem komt al voordat je in Windows zit begrijp ik?

Juist, tijdens het opstarten, ik zal hem even opnieuw opstarten om te zien wanneer het precies komt.......

Zou je de inhoud van je autoexec.bat kunnen posten? Waarschijnlijk een syntaxis foutje.

De inhoud van de wat??? Sorry.........

IK heb em 3 keer opnieuw opgestart omdat het zo vlug gaat dat ik het amper kan lezen :-)

In deze volgorde:

Opstarten, master slave detecting etc...

Dan zie ik heel ff het Windows logo....

Dan begint de boot up scan [AVG]

Dan weer even het logo....

Dan zwart beeld met de tekst:
De mode voorbereiden codetabel functie is uitgevoerd,
De mode selecteren codetabel functie is uitgevoerd,
Er zijn teveel parameters.

Dan het netwerk inlog venstertje....

Hoop dat het zo duidelijker is.
Gr, Linda

Dit is al duidelijker, maar met het posten van de inhoud van autoexec.bat zou het compleet duidelijk worden. Je kunt de inhoud posten op de volgende manier:

- Klik op start/uitvoeren/typ sysedit

-Vervolgens klik je op Bewerken/Alles selecteren/Kopiëren

-Ga dan weer naar Helpmij, klik in je vraag op de knop 'reageer op bericht'. Klik vervolgens op Bewerken/Plakken.

Groeten,

Bedoel je dit:

@C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVG6\bootup.exe
@echo off
SET BLASTER=A220 I7 D1 H7 P330 T6
SET SBPCI=C:\SBPCI
rem - By Windows Setup - C:\WINDOWS\COMMAND\MSCDEX /V /D:CD003 /M:10
mode con codepage prepare=((850) C:\WINDOWS\COMMAND\ega.cpi)
mode con codepage select=850

SET Path=%Path%;C:\Program Files\Executive Software\DiskeeperWorkstation\

En btw, ik mag dan blond zijn, maar ik weet wel hoe ik moet reageren in dit forum en hoe ik moet knippen en plakken, hahaha ;)
(de smilies doen het niet, nu wel)

Laatst bewerkt door een moderator:
Zet rem voor deze regel in autoexec.bat: C:\WINDOWS\COMMAND\MSCDEX /V /D:CD003 /M:10

Start daana de computer opnieuw op. Of weet je dit ook al:)

Groeten,

Uhhhhhhh, nee, ik kan alleen knippen en plakken :-)) maar ik zal het even proberen, en waarom doet die smilie het bij jou wel en bij mij niet, als ik op die smilies klik krijg ik " kan de pagina niet vinden" ........

Bij nader inzien, rem staat er toch al voor? Ik snap het niet helemaal..........

Laatst bewerkt:
Geeft niet, u bent vergeven ;-)

Ik zie DiskeeperWorkstation staan in dat .bat file, dat heb ik eergisteren ge-installeerd, kan dat er wat mee te maken hebben?

Dan zou het probleem moeten zitten in de regel
SET Path zet voor deze regel rem

Groeten,

De fout zou inderdaad in diskkeeper moeten zitten, het autoexec.bat wordt chronologisch afgewerkt en tot en met de codetabel gaat het goed.

De fout in de regel is dat er een verwijzing gemaakt naar het path (%path%) en die bestaat niet bij jou.
dus de regel moet niet zijn:
SET Path=%Path%;C:\Program Files\Executive Software\DiskeeperWorkstation\
maar:
Path=C:\Program Files\Executive Software\DiskeeperWorkstation\;

Ik heb rem ervoor gezet en opnieuw opgestart, nu krijg ik de melding niet meer. Het werkt dus.

Vriendelijk bedankt allemaal! :)

[blijft Diskeeper nou ook nog functioneren zoals ik het ingesteld heb?]

Nee, diskkeeper werkt nu waarschijnlijk niet meer goed, dan zul je moeten doen zoals ik beschreef.

Geplaatst door maestro12
Nee, diskkeeper werkt nu waarschijnlijk niet meer goed, dan zul je moeten doen zoals ik beschreef.

Ja sorry Maestro12, dat vergat ik te zeggen, als ik het doe op de manier zoals jij omschreef blijft de melding " er zijn teveel parameters" komen helaas, dus dat werkt niet. Evengoed toch bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan