Teveel slashes bij link openen vanuit de mail.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bosserss

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2013
Bij het aanklikken van een link in 'n e-mail kan op de i-Mac het gekoppelde bestand niet vinden. Er wordt aangegeven dat mogelijk het UNC-pad op de i-Mac begint met teveel slashes (3).
Zie bijgevoegd schermafdruk als voorbeeld. BKL-JohndeSmit_iMac.jpg

De mac hangt in het domein.

Dat is niet wat er in de schermafdruk staat, want daar staat "niet gevonden", alsof je geen toegang hebt naar (of rechten op) de map \\fs01\Public\Urenstaten\BCO
Dus zou (bijv.) kunnen aanduiden dat de server fs01 niet bestaat in jouw (werk-)omgeving, je geen rechten hebt op (een van) de gedeelde mappen (bijv. Public) etc.

Open eens een webbrowser op je MAC en zet in het adresvak en druk op Enter:
smb://fs01/Public/Urenstaten/BCO
en kijk of je dan de map wel te zien krijgt (incl. dat genoemde Excel bestand)...

Tijs.

Hoi Thijs,
Ik heb hem overgenomen zoals ik hem krijg.. :-) Niet slim maar oke.
Zodra hij via de webbrowser naar smb://fs01/public/urenstaten/bco gaat dan krijgt hij het documentje te zien en opent hij hem.
Hij heeft de juiste rechten hiertoe.

Kan het zijn dat doordat bij Windows driveletter Q: is, dat ze hem niet zo via de mac kunnen openen, aangezien hij geen Q heeft op zijn mac..
Is dat te verhelpen anders of is het gewoon pech?

Bedankt voor je antwoord in ieder geval!

Normaal gesproken worden netwerkschijfletters weergegeven op het scherm in zo'n mail, maar in werkelijkheid linkt het naar de volledige padnaam (dus \\servernaam\gedeeldemap\submap\etc.) ipv. dat je verplicht (bijv.) zo'n Q: netwerkschijfletter hebt.

Ik kan niet beoordelen of dat wel correct gebeurt (of dat de MAC problemen heeft met de achterliggende link).

Ik kom er misschien nog op terug, want ik kan het hier even niet goed naspelen (er worden géén hyperlinks van gemaakt). Werkt het alsnog, dan hoop ik nog te reageren. Ondertussen zou het mooi zijn als anderen (ook) reageren...

Tijs.

Morgen ga ik het via een account proberen dmv verkenner te openen en daarin de url /unc over te kopiëren en te plakken in de mail en het naar de mac te sturen om te kijken of hij de Q uit zichzelf verstuurt. Mocht ik meer hebben, meldt ik het meteen!

Als ik deze link mag geloven is het probleem niet op te lossen: MACs ondersteunen geen file:// links, alleen smb:// links, zo lijkt het.
Behalve een workaround, misschien, via dat aangegeven WinShortcutter, zodat (via wat extra werk) de link alsnog vanuit Outlook te openen is.
Er staat: "Please note that you will first have to install the extension in WinShortcutter's System Preferences."

Tijs.

Laatst bewerkt:
Als ik deze link mag geloven is het probleem niet op te lossen: MACs ondersteunen geen file:// links, alleen smb:// links, zo lijkt het.
Behalve een workaround, misschien, via dat aangegeven WinShortcutter, zodat (via wat extra werk) de link alsnog vanuit Outlook te openen is.
Er staat: "Please note that you will first have to install the extension in WinShortcutter's System Preferences."

Tijs.

Het is gelukt mede dankzij WinShortCutter en jouw hulp! Hij had al wel versie 10.11 maar dat maakte geen verschil, hij kan het weer gebruiken en dat is mooi! Dank voor je hulp!

Fijn dat het (je) geholpen heeft. :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan