Dan zal ik maar weer de oplossing geven waar TS om vraagt. Het draadje loopt al weer veuls te lang door zo.
Ik heb er niet zoveel aan gedaan, maar uiteraard de opdracht die de tabel leegmaakt verwijderd. Zinloos, nutteloos en onpraktisch. Om te voorkomen (is immers veel beter dan genezen) dat je dubbele nummers importeert, heb ik een check ingebouwd met een extra recordset die controleert of het
pad al is geïmporteerd in de tabel.
Daarmee heb je dus nog
geen volledige check op dubbele nummers, want dan zou je op Nummer+Artiest moeten zoeken, en daarbij moeten voorkomen dat je nutteloze spaties in namen uit de importvelden verwijderd (bijvoorbeeld met Trim(Artiest) en Trim(Titel).
Omdat je die spaties nu probleemloos mee importeert in de tabel, moet je die dus eerst een keer opschonen als je de import code gaat aanpasssen. (kan met een bijwerkquery met hetzelfde Trim commando).
Hopelijk heb je nu genoeg informatie om de draad te sluiten, en je te verdiepen in Access. Zodat je snapt wat er allemaal gezegd wordt. Bovendien is het één van de leukste programma's om te leren

.