Text adventure vraagje C#

Status
Niet open voor verdere reacties.

thebest07111

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2011
Berichten
64
hallo.

ik probeer een text adventure te maken en heb nu dit:


string levelA;
Console.WriteLine("You are getting outside to go the a bar.");
Console.WriteLine("You see someone hitting another person what do you do?");
Console.WriteLine("A = You walk away ");
Console.WriteLine("B = You call the police");
Console.WriteLine("C = You are joining the fight");
Console.WriteLine("What will you do");


alleen nu wil ik als ik zegmaar B kies dat ik dan een message krijg maar ook bij A en C
hoe kan ik zorgen dat dit werkt?

ik heb al het met if geprobeerd maar het lukt niet echt.

gr

Sander
 
Dit gaat het makkelijkst met een switch:


[CPP] string input;
input = Console.ReadLine();
switch (input) {

case "a":
Console.WriteLine("U heeft gekozen voor: a");
break;
case "b":
Console.WriteLine("U heeft gekozen voor: b");
break;
default :
Console.WriteLine("U heeft niks ingevoerd");
break;
}[/CPP]
 
Laatst bewerkt:
Zoiets?

[cpp] char c = Console.ReadKey().KeyChar;
c = char.ToLower(c);

switch (c){
case 'a':
Console.WriteLine("test1");
break;
case 'b':
Console.WriteLine("test2");
break;
case 'c':
Console.WriteLine("test3");
break;
default:
Console.WriteLine("test4");
break;
}[/cpp]

[edit]Ah, mastermindzh was me voor :p[/edit]
 
ik heb het met die van jullie allebei geprobeerd maar met allebei werkt het niet

die van mastermindzh krijg ik een error

en die van joz1
krijg ik geen error maar als ik bijvoorbeeld a wil intypen dan sluit die af
 
Edit:


Het probleem dat je hebt bij mijn code is simpel, mijn code was niet correct.
Dit is een correcte formulering:

[CPP] string input;
input = Console.ReadLine();
switch (input) {

case "a":
Console.WriteLine("U heeft gekozen voor: a");
break;
case "b":
Console.WriteLine("U heeft gekozen voor: b");
break;
default :
Console.WriteLine("U heeft niks ingevoerd");
break;
}[/CPP]

Waarom het programma stopt is ook vrij simpel uit te leggen, hij is klaar!
Je moet bij een console applicatie altijd ervoro zorgen dat het schermpje blijft staan (dat het programma niet afloopt dus).
Dat k

[CPP]Console.WriteLine("Druk op een toets om af te sluiten");
Console.ReadLine();[/CPP]
 
Laatst bewerkt:
bedankt ga het proberen.

maar ik wil zegmaar dat als je A zegt dat krijg je een message dat heb je nu maar ik wil bijvoorbeeld als je b of c kiest dat het spel dan afgelopen is.
 
Dat kan op een aantal manieren:

Je hebt:

- Environment.Exit(0)
- System.Environment.Exit
- Application.exit
 
ik heb het even met een vriend overlegt waarmee ik het samen doe.
en die zegt dat er als je b kiest bijvoorbeeld nog een regel tekst moet komen en daarna moet afsluiten. dan snap ik dan denk ik wel

maar ik heb nu het probleem als ik a kies dan staat er heel even u hebt voor a gekozen maar daarna sluit die heel snel af. ik heb dit er wel onder gezet

Console.WriteLine("Druk op een toets om af te sluiten");
Console.ReadLine();
 
Dat moet onder de switch:

[CPP]string input;
input = Console.ReadLine();
switch (input) {

case "a":
Console.WriteLine("U heeft gekozen voor: a");
break;
case "b":
Console.WriteLine("U heeft gekozen voor: b");
break;
default :
Console.WriteLine("U heeft niks ingevoerd");
break;
}

Console.WriteLine("Druk op een toets om af te sluiten");
Console.ReadLine();
[/CPP]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan