• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

text bestand in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave35nl

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2002
Hallo,

Ik wil een groot text bestand in excel zetten alleen niet elke regel is het zelfde dus kan ik deze niet importeren en dan zelf de kolommen aangeven, weet iemand hoe ik deze toch kan importeren ?

Tussen elke waarde in de regen zit ; misschien dat ik daarmee iets kan doen ?

Geplaatst door Dave35nl
Hallo,

Ik wil een groot text bestand in excel zetten alleen niet elke regel is het zelfde dus kan ik deze niet importeren en dan zelf de kolommen aangeven, weet iemand hoe ik deze toch kan importeren ?

Tussen elke waarde in de regen zit ; misschien dat ik daarmee iets kan doen ?

Bestand in word opslaan als ASCII.

openen in excel:

In de a kolom krijfg je dan onder elkaar; regel voor regel; tekst te staan.

(Overigens kopieren en plakken moet dacht ik ook werken)

Ja dat lukt wel alleen, en dat is waarschijnlijk niet helemaal duidelijk in mijn vraag, wil ik dat verschillende waardes in verschillende kolommen komen te staan, het probleem is dat de regels niet allemaal even lang zijn en de waardes per regel verschillen. (niet elke waarde komt in elke regel voor)

Geplaatst door Dave35nl
Ja dat lukt wel alleen, en dat is waarschijnlijk niet helemaal duidelijk in mijn vraag, wil ik dat verschillende waardes in verschillende kolommen komen te staan, het probleem is dat de regels niet allemaal even lang zijn en de waardes per regel verschillen. (niet elke waarde komt in elke regel voor)

Is het dus eigenlijk een database bestand??

Ja het is een database bestand welke is geexporteerd naar een text bestand.

Lees het bestand in in Excel en kies data, tekst naar kolommen, gescheiden, puntkomma of geef als scheidingsteken ; aan.

Ja dat werkt, alleen moet ik dit nu regel voor regel uitvoeren omdat ik niet meerdere regels tegelijk kan uitvoeren.

Dus als je deze laatste hobbel voor me kan wegnemen ...

is al opgelost, kan natuurlijk bij het openen van de text file dit meteen ingeven.

Bedankt, we zijn eruit !!!:)

Geplaatst door Dave35nl
is al opgelost, kan natuurlijk bij het openen van de text file dit meteen ingeven.

Bedankt, we zijn eruit !!!:)

Ik reageer iedere keer daar volgens mijn email ik andres geen reacties meer krijg dus:

okido

Mooi dat het opgelost is, weer een probleem de wereld uit.

Elandwaard,
je hoeft niet opnieuw te reageren. Als je de thread bekeken hebt is dat al voldoende. De volgende keer krijg je gewoon weer een mailtje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan