text importeren uit hyperterminal en filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

michiel74

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2007
Hi,

Ik heb een vraag.
Ik heb een stukje hardware. Wanneer deze hardware boot en is verbonden met de hyperterminal krijg ik een flinke dosis gegevens. Nu wil ik eigenlijk 3 dingen.
1) ik wil deze gegeven mbv vb6 importeren. Ik zat zelf te denken om er eerst een *.txt file van te maken in de hyperterminal en dan te importeren.
2) ik wil dat de karakters aan het begin van de zin (send data) wordt gefilterd
3) ik wil dat een bepaald gedeelte van de text wordt gebruikt, de rest kan weg.

Heeft iemand ervaring met gegevens uit de HT importeren in vb? En weet iemand hoe ik text kan filteren.
In het sterm van de HT staan namelijk karakters als een hartje en dat soort ongein (string determinators) maar ik heb geen idee hoe ik dit nu moet filteren.

Misschien iemand die me op je juiste weg kan helpen...????

Michiel

Als jij kans ziet om de gegevens in een tekst file te krijgen dan is er in VB alles mogelijk.
Je kan dan de file sequentieel inlezen en on-the-fly karakters verwijderen of toevoegen.

Als je de file inleest en ieder karakter test op leesbare tekens dan filter je gelijk de rotzooi eruit.

Leesbare tekens: asc("A") = 65, asc("Z") = 90, asc("!") = 33. etc.
Selecteer die eruit d.m.v. een if of een select case of misschien met een enkel statement:
Code:
If intChar between 33 and 127 then
De cijfers weert ik niet zeker. Die moet je ff proberen in een lusje.

HTH:D

Misschien weet iemand hoe ik direct met vb gegevens kan uitlezen (ipv de Hyperterminal).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan