Text in echo

Status
Niet open voor verdere reacties.

w00tare

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2009
Hallo,

Ik probeer 'Welkom w00tare | Loguit' te krijgen.
Nou staat er iedere keer 'Welkom | Loguit'.

Ik gebruik de volgende code:

PHP:
<?echo "Welkom" . $user?>| <a href="logout.php">Loguit</a></font></left>

in $user staat wel wat, want hieronder gebruik ik $user ook, en daar werkt die gewoon.

Wat moeten we hier nu mee? Je zult echt meer code moeten posten... de hele pagina bijvoorbeeld... :rolleyes:

Wat moeten we hier nu mee? Je zult echt meer code moeten posten... de hele pagina bijvoorbeeld... :rolleyes:

Dit is het stuk wat ik gebruik, zoals ik al zei. Hij werkt ergens anders op de pagina wel, alleen hier niet.

PHP:
Welkom <?php echo $user; ?>| <a href="logout.php">Loguit</a></font></left>

of:

PHP:
Welkom <?=$user?>| <a href="logout.php">Loguit</a></font></left>

Die eerste werkt sowieso, die tweede is afhankelijk van de instellingen van de webserver.

De tweede is ook niet zo netjes volgensmij. Je kunt het beste gewoon <?php ?> gebruiken, voor de zekerheid. Dat werkt altijd.

Is wel netjes, maar niet elke server ondersteunt short php tags... Maakt in principe niet zo heel veel uit, beide doen hetzelfde. Het is maar net wat je het liefste gebruikt.

Dit is het stuk wat ik gebruik, zoals ik al zei. Hij werkt ergens anders op de pagina wel, alleen hier niet.

Dat hoeft niet te garanderen dat je variabele op het punt waar jij 'm wilt gebruiken al gedeclareerd en gevuld is, ook kan het zijn dat je 'm in de tussentijd overschreven hebt. Vandaar dat ik even om wat meer code vroeg, niet zo'n hele rare vraag hoor.

Is wel netjes, maar niet elke server ondersteunt short php tags... Maakt in principe niet zo heel veel uit, beide doen hetzelfde. Het is maar net wat je het liefste gebruikt.

Maar niet op elke server staat het aan, gebruik dus NOOIT shorttags.

Volgensmij is <? ook bruikbaar voor XML en dan krijg je rare dingen als ie denkt dat het XML mode moet zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan