• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Text invoegen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dollie

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2002
Hallo,

Ik heb een txt bestand met zo ongeveer 5000 adressen. Dit bestand wil ik invoeren in excel waarbij de naw gegevens allemaal in een aparte cel komen te staan. Als ik het nu doe dan komen alle adressen wel in verschillende rijen maar de gegevens per adres komen in een lange cel te staan. Helaas komen de gegevens per lange cel niet recht onder elkaar te staan maar alles staat schuin, dus met "data- tekst naar kolommen" is het niet mogelijk. Is dit op te lossen??

Scheid in je txt bestand eerst de gegeven met bijvoorbeeld een komma. Dus:

Naam, adres, woonplaats, etc

Sla dit bestand op, nog steeds als txt.

Ga in Excel in het menu data naar importeren en importeer het txt-bestand. Geef aan dat het scheidingsteken in het bestand een komma is. Nu moet het lukken.

Succes.

Leuke oplossing die voorgesteld wordt, bij 5000 adressen in een tekstbestand kommas toevoegen.
Dat moet simpeler kunnen.

Bestand -> open -> zoek bestand.txt -> open

Er verschijnt nu een wizard die vraagt hoe je de tekst wil scheiden:
Gescheiden of Vaste breedte

Welke je moet kiezen hangt af hoe je document is opgebouwd.

Als er al een scheidingsteken tussen de adresgegevens staat kies je voor gescheiden, in het vervolgscherm kun je vervolgens invullen welk scheidingsteken dat is (mag ook een tabje zijn).

Zijn de adresgegevens ingevoerd met een vast aantal karakters (bijvoorbeeld 20 voor de voornaam, na Nico verschijnen 16 spaties) dan kies je voor een vaste breedte.

Is het adres opgebouwd met vast 1 spatie tussen de gegevens dan kies je toch voor gescheiden en kies je als scheidingsteken voor een spatie. Het resultaat zal een puinhoop zijn bereid je er maar op voor.

Jeroen

Hoi Dollie,

Is het mogelijk dat je een tekstbestandje maakt met de eerst 5-10 adresgegevens er in en deze als bijlage toevoegen?

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan