Text kopieeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stinuz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2003
Hey, ik begin net met Visual Basic, en volg een PDF-tutorial maar ik loop vast op iets dat me best belangrijk lijkt. Namelijk:

Code:
Create a new project, and add two text boxes and a button to the form. 
Write code that, when a button is clicked, places the text in the first text box 
into the second text box. Hint: Use the Text property of the TextBox controls.

Dus, na het drukken op de knop "btnCopyText", de text uit "txtbox1" kopieren naar "txtbox2". Ik krijg het nu voor elkaar de Text uit "txtbox1.Text" te weergeven in een MessageBox na het drukken op de knop, maar hoe krijg ik de text weergegeven in "txtbox2.Text" ?

Ik heb nu dus dit:
Code:
    Private Sub btnCopyText_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnCopyText.Click
        MessageBox.Show("Copied text # " & txtbox1.Text & "")
    End Sub

Alvast bedankt :thumb:

Oke, je zet dan onder de button_click event:

Code:
Textbox2.Text = Textbox1.Text
MsgBox("De tekst is gekopieerd..."" )

Dat doet helaas niet wat ik wil

copyu.jpg

Dit is wat er dus moet gebeuren na het drukken op "Copy". De tekst uit het linkerveld gekopieerd naar het rechterveld. Met jou code opent het script alleen een nieuw venster waar in staat dat de tekst is gekopieerd, hoewel dit niet het geval is.

Heb je de code goed onder de click_event staan? En de juiste tekstbox'en, aangezien je er 5 hebt?

Toch zou het moeten werken. Tenzijn TextBox1 en TextBox2 niet de juiste namen zijn voor die twee textboxen. Daarom zeg ik het ook hier weer:

Geef je controls duidelijke namen zodat je ze makkelijk kan identificeren wanneer je bezig bent in het code venster. Dit heb je wel voor de button gedaan (btnCopyText, je weet dus meteen over welke butten we het hebben wanneer je deze aanroept in je code venster) maar niet voor de textboxen. Voorbeeld van een duidelijk benaming voor die twee textboxen:

De linker textbox: tbSource / tbLinker
De rechter textbox: tbTarget / tbRechter

Het is maar precies wat je zelf het makkelijkst vind. Maar gebruik niet de standaard namen van je controls.

Ervan uitgaand dat de textboxen zo heten zoals ik hierboven heb gezegt, moet dit voldoen:

Code:
tbRechter.Text = tbLinker.Text
of:
Code:
tbTarget.Text = tbSource.Text

txtbox1 is links, txtbox2 is rechts, dat leek mij duidelijk maar daar ben ik zo te zien toch de fout in gegaan, volgens mij had ik de 2 omgedraaid.

Maargoed, hij doet het dus, bedankt :thumb:

EDIT:
Loop tegen een nieuw probleempje aan, ik wil via een textbox, na het drukken op de knop, een pagina in de webbrowser openen op dezelfde manier als wat we hierboven hebben gedaan.
Code:
    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnGoBrowser.Click
        WebBrowser.Url = txtURL.Text
    End Sub

Maar ik krijg de volgende fout:
Code:
Error	1	Value of type 'String' cannot be converted to 'System.Uri'

Ik ga er dus vanuit dat ik de "text" eigenschap uit de Textbox niet kan kopieeren naar de "Url" eigenschap van de WebBrowser, maar hoe doe ik dit dan wel? :thumb:

copyoh.jpg

Laatst bewerkt:
Gebruik:

Code:
Webbrowser.Navigate(textbox.text)

Vul zelf de juiste namen in...:thumb:

Dat zijn van die dingen, die moet je maar weten :p

Bedankt, werkt perfect :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan