Text naar binair

Status
Niet open voor verdere reacties.

bn2vs

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
Hey,
Ik heb de onderstaande functie voor text naar binair om te zetten, maar ben op zoek naar een manier om het sneller te doen. Als ik de text decode met een andere functie van me gaat dat bv zeker 10x zo snel :eek:

Code:
        ''' <summary>Returns the binary version of the CryptoStr</summary>
        ''' <param name="delimeter">Optional. String. The delimeter that will be placed between each groupe</param>
        Public Overridable Function ToBinary(Optional ByVal delimeter As String = " ") As DynStr
            ToBinary = New DynStr()
            For Each Character As Byte In System.Text.ASCIIEncoding.ASCII.GetBytes(Me.Text)
                ToBinary.Append(Convert.ToString(Character, 2).PadLeft(8, CChar("0")) & delimeter)
            Next
            Return ToBinary.TrimEnd(delimeter)
        End Function

Iemand een suggestie? (.net >=2.0 he)

Alvast bedankt :)

DynStr is trouwens een lame text manipulatie class.
ToBinary.Append is eigenlijk gelijk aan ToBinary &=

Heb net ff wat zitten testen, en de traagheid van de functie zit niet in het berekenen van de bainaire stukken, maar in ze aan je string toevoegen. Heb het net getest met eerst alles in een array te proppen, en dan met een foreach loop een string op te bouwen. die string opbouwen gaat dus kk traag, en hoe langer de string, hoe trager die gaat :(

Iemand een idee hoe dit beter kan?

Hey,

Als ik het met een stringbuilder doe gaat het blijkbaar meer dan 100x zo snel :shocked:
Mijn probleem is opgeslost, maar kan iemand een verklaring gegevn waarom dit zoveel sneller gaat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan