Text selecteren in een textbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

tim687

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 apr 2010
Beste leden,
Ik heb een programmatje met een bestand locatie in een textbox, nu wil ik vanaf het / teken tot en met het eind kopieeren.
Dus bijv. C:\Downloads\Test.exe
Dan wil ik dat hij automatisch \Test.exe kopieerd, kan iemand mij hierbij helpen?

Bedankt,
Tim

[CPP]IO.Path.FileName(TextBox1.Text)[/CPP]
:)

En doet hij dan alleen het bestands naam dus in dit geval \Test.exe?
En niet C:\Downloads?

Ook C:\Downloads werkt. (Kun je zelf ook testen ;))

Die moet ik namelijk niet erbij hebben, ik zal wel iets proberen had ook iets gezien met StartsWith

Maar wat is de bedoeling van het programma dan?
De gebruiker vult een pad in?

De gebruiker moet een server invoeren, bijv \\WINDOWS_PC1
Dan moet het programmatje het bestand daarnaartoe kopieeren, alleen het programmatje wil weten (natuurlijk) onder welke naam, dus dan geeft hij een fout. Het werkt wel als je gebruikt
\\WINDOWS_PC1\Test.exe
Maar er is nog een andere sub die gebruikt maakt van die textbox om een text bestand in die zelfde map te plaatsen, dus dan krijg je de naam Text.exeSettings.
Dat maakt niet zo veel uit, maar het client programmatje zoekt naar de naam \\WINDOWS_PC1\Settings.txt en als de naam Text.exeSettings is, dan vind hij niet veel denk ik zo,
dus wat ik wil doen, is
bij het kopieeren naar de server, het pad, en de bestands naam als een Dim ... As ... object, en dan kan hij zonder problemen het text bestand maken, en de client kan hem dan gewoon vinden.
Kunt u het nog volgen?

Ik denk dat ik het snap. Maar dan is het toch beter om het programma als volgt op te bouwen:

Geef bestand om te kopiëren.
Geef pad om naartoe te kopiëren.

Sub gebruikt de volgende code:
IO.Path.GetDirectoryName(TextBox1.Text) & "\Settings.txt"

:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan