text trimmen kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abyss

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2005
ik wil graag dat in mijn kolom info de text niet langer word dan 15 tekens maar ik wil wel kunnen opmaken wat er staat.

Ik heb een tabel met verschillende kolommen
de tabel heet tabel 1 en de betreffede kolom info.

nu wil ik dat de text die in info staat niet langer wordt dan 15 tekens. als dit tocht het geval is moet hij deze trimmen. door bvb alle klinkers er uit te gooien of de spatie te verwijderen.

Weet iemand hoe dit kan, en of het ook kan.:rolleyes:

Andere manieren van Text trimmen zijn uiteraard ook welkom. Misschien zijn die wel beter.:thumb:

Veldlengte instellen

Bij een tekstveld kan je veldlengte ingesteld worden op maximaal 255 karakters. In jouw geval stel je hem in op 15. Het trimmen zoals door jou beschreven is mij onbekend. Suc6

Zou dit iets kunnen zijn?

Public Function ComprimeerString(Str As String) As String

If Len(Str) > 15 Then
Str = Replace(Str, "e", "")
End If
If Len(Str) > 15 Then
Str = Replace(Str, "i", "")
End If
If Len(Str) > 15 Then
Str = Replace(Str, "u", "")
End If
If Len(Str) > 15 Then
Str = Replace(Str, "o", "")
End If
ComprimeerString = Left$(Str,15)
End Function

Ja ik weet het ook niet

Het is veel handiger om te zorgen dat op het formulier waar het veld ingevuld wordt gewoon niet meer als 15 karakters ingetikt kunnen worden.
Dan kan degene die de invoer doet er zelf iets leesbaars van maken.
Als je uit een langere tekst letters gaat filteren (dat doe je overigens inderdaad op de manier die je aangeeft) dan weet je nooit zeker of de uitkomst nog leesbaar is.

Bartuls! het klopt wel wat je schrijft.

Alleen het veld waar ik het over heb is een veld die samen is gesteld uit 2 andere keuzevelden met invoervak. De uitkomst hiervan is snel langer dan b.v 15 tekens. De reden dat het een bepaalde lengte moet zijn heeft met het printen te maken van het raport. Als dit te lang wordt is de laaste helft niet zichtbaar meer.

Daarbij komt dat de uitslag van het betreffende in te korte textveld later weer in een van de twee keuzevelden met invoervak terecht komt. En zo gaat het een aantal keren
Dat kan wel 5 a 6 keer gebeuren.

Voorbeeld: in invoervak 1 zet je "huis" in invoer vak 2 Kamer. dit zou dan huiskamer worden vervolgens wordt het veld "huiskamer" weer met "restaurant" gekopelt
wat dus huiskamerrestaurant wordt enz. enz.

Ik hoop dat ik het zo nog een beetje duidelijker heb gemaakt. Wat ik precies wil

vergroten

je kunt ook op je rapportje bij het betreffende veld de eigenschap "te vergroten"op ja zetten. Dan past het veld zich aan aan de lengte.

eueuhhhh, laatste post was: 23-11-2005, 10:36 :rolleyes:
Ik denk niet dat het nu nog een probleem is......;)
Toch leuk dat je nog steeds naar een oplossing aan het zoeken bent:D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan