Text wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

michael64142

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2012
Hi,

Ik wil mijn programma zo hebben dat het dus meerdere talen ondersteund. Hoe ik dat gedaan heb?
Ik heb via Application Events een Startup event gemaakt (Dus voor FormLoad is Startup), en daarin dus van alle Forms de text ingevuld (Form2.Label1.Text = "Blabla" etc).
Ik heb ook een registry check gedaan zodat je dus bij NL ook NL text moet krijgen.

Ik start het programma, de text is NL. Nu open ik een form; text NL. Als ik het geopende form dan weer sluit, en open.. Is het weer in het Engels.
Kortom; Zodra ik een form heropen is de text weer in het Engels.

Wat ik geprobeerd heb; In load ook registry check gedaan, en daar dus ook de text gezet zodra het NL is maar dat heeft niet geholpen....
Iemand die me kan helpen?

Groet,
Michael

Hoi,

Ik vind het apart dat het in load ook niet werkt. Dat was het eerste waar ik aan dacht...

Je zou het form misschien alleen kunnen verbergen ipv sluiten (kan wel meer geheugen kosten, dus een andere oplossing zou netter zijn).

Ik zou vertalingen trouwens nooit hardcoden. Als je ze uit een bestand uitleest is het namelijk makkelijker om meer vertalingen te maken. Ook zou ik persoonlijk de gebruiker zelf de taal laten kiezen.

MartinJM

Ik heb het inderdaad anders aangepakt, ik gebruik nu Localization/Globalization.. Echter weet ik niet hoe ik dus een gebruiker de taal laat kiezen, omdat het dus vóór Load al moet zijn aangepast...

Hoi,

Je zou bij het kiezen van de taal kunnen melden dat het pas bij een herstart van het programma werkt. Of bij het opslaan van de instelling een melding geven dat het programma herstart moet worden en dat dan doen.

MartinJM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan