jimowns
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 sep 2006
Hey allemaal,
ik ben een programmatje aan het maken dat je een woord/letter intypt dat hij die in hamming code weergeeft.
Het woord/letter wordt ingegeven en dat woord/letter wordt omgezet in binair, in het binair worden er spaties in toegevoegt waar er pariteitbits moet komen te staan.
voorbeeldje:
tot hiertoe lukt het prima.
Maar waar het cijfer 1 staat moet hij de positie ervan in binair omzetten en XOR.
voorbeeld:
(3) 0011
(5) 0101
(12)1100
dit wordt: 1010
Het XOR lukt me als ik dit in een intiger doe: int a = 3 ^ 5 ^ 12 ^ 0,
maar ik zet dit in een string: 3 ^ 5 ^ 12 ^ 0
Ik heb geprobeert om dit om te zetten in een integer, maar ik weet niet hoe ik dit kan uitvoeren.
Dit is mijn code.
Foto wanneer ik het in een try-catch zet.

Met vriendelijke groetjes, Jim.
ik ben een programmatje aan het maken dat je een woord/letter intypt dat hij die in hamming code weergeeft.
Het woord/letter wordt ingegeven en dat woord/letter wordt omgezet in binair, in het binair worden er spaties in toegevoegt waar er pariteitbits moet komen te staan.
voorbeeldje:
Code:
A =11000001
1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2
met pariteitbits= 1 1 0 0 0 0 0 1
Maar waar het cijfer 1 staat moet hij de positie ervan in binair omzetten en XOR.
voorbeeld:
(3) 0011
(5) 0101
(12)1100
dit wordt: 1010
Het XOR lukt me als ik dit in een intiger doe: int a = 3 ^ 5 ^ 12 ^ 0,
maar ik zet dit in een string: 3 ^ 5 ^ 12 ^ 0
Ik heb geprobeert om dit om te zetten in een integer, maar ik weet niet hoe ik dit kan uitvoeren.
Dit is mijn code.
Code:
// Overloopet de nieuwOpslag en wanneer hij een 1 tegenkomt moet hij de positie ervan in binair zetten en XOREN
string opslaanXOR = "";
for (int overloopEentjes = 1; overloopEentjes <= nieuwOpslag.Length; overloopEentjes++)
{
if (nieuwOpslag.Substring(overloopEentjes - 1, 1) == "1")
{
opslaanXOR = opslaanXOR + overloopEentjes + "^";
}
}
// 3 ^ 5 ^ 12 ^ 0
string z = opslaanXOR + "0";
Console.WriteLine(ZetOmEnVergelijkBinair(int.Parse(z), aantalPariteitbits)); // Dit is foutmelding. vanwegen de string z
Foto wanneer ik het in een try-catch zet.

Met vriendelijke groetjes, Jim.
Laatst bewerkt: