textarea enters

Status
Niet open voor verdere reacties.

feint

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
ik heb een textarea waarbij mensen informatie of vragen kunnen invulllen en dan naar mij kunnen sturen zodat ik er antwoord op kan geven.

het probleem is echter dat ik een bevestigingspagina heb waar dit word opgevraagt.

het probleem is nu dat als je bijvoorbeeld dit typed:

textarea start

Ik ben pietjanklaas
ik kom uit limburg
ik ben 63 jaar oud
ik ben getrouwd
heb 4 kinderen

textarea einde

dan krijg ik dit te zien

ik ben pietjanklaas ik kom uit limburg ik ben 63 jaar oud ik ben getrouwd heb 4 kinderen.

ik krijg geen enters te zien. is dit op te lossen door een of ander script? ik heb geprobeerd wat te vinden op google maar meeste topics gaan over hoe je een pagina kunt verzenden als je op enter drukt :confused:

alvast bedankt! :thumb:

Je kunt aan textarea
HTML:
wrap="hard"
toevoegen. Dat is geen standaardcode, dus ik garandeer niet dat het altijd werkt en zo.
'n Alternatief zou misschien zijn om een serie textarea's van 1 regel hoog tegen elkaar aan te zetten? (Ik roep maar wat :))

Uiteraard zijn er een paar oplossingen:
ik heb een textarea waarbij mensen informatie of vragen kunnen invulllen en dan naar mij kunnen sturen zodat ik er antwoord op kan geven.
het probleem is echter dat ik een bevestigingspagina heb waar dit word opgevraagt.
Je bedoelt dat je script met PHP werkt? Zo ja, kan je deze functie gebruiken:
PHP:
$string = nl2br($string);
welke alle regels zal 'splitten' met een <br />

Als je niet met php werkt of niet je eigen script hebt geschreven en het niet wilt aanpassen:
Met Javascript kan je vast en zeker ook vanalles doen. Het punt is namelijk dat als jij de text zo krijgt:
ik ben pietjanklaas ik kom uit limburg ik ben 63 jaar oud ik ben getrouwd heb 4 kinderen.
er eigenlijk 'new rules' tussen staan. Met een klein stukje javascript kan je deze gewoon veranderen in enters.
[edit]geloof ik (over het javascript gedeelte)[/edit]

Succes, :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan