• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

TextBox Controle Inbouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ExcelAmateur

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 aug 2010
Beste helpers,

Ik heb een Userform met daarop Labels en TextBoxen.
De TextBoxen met het zelfde Label krijgen de zelfde inhoud, dat werkt prima.:thumb:

De vraag is,
Hoe krijg ik het voor elkaar om een controle in te bouwen, zodat ik niet 2x het zelfde getal kan invoeren.
Dus als b.v.b. in TextBox1 een 2 plaatst en in Textbox2 het zelfde getal wil plaatsen, er dan een MsgBox komt met "Dit cijfer is al gebruikt"

Het wil mij maar niet lukken.

Ik heb een simpel voorbeeld hier geplaatst, het echte bestandje gebruikt er meerdere.

Bijlagen

Je bedoelt dat het getal dan uniek moet zijn per textbox met een ongelijk label?

Laatst bewerkt:
edmoor,

Moest even weg, vandaar ik zo laat reageer.

Dat bedoel ik inderdaad.

VenA,

Bedankt voor de link.
In mijn voorbeeld werk ik met een Userform en op de site van snb, staat ook een link voor uitleg daar van maar werkt niet. (de link)
Heb snb een mail gestuurd, misschien kan hij de link repareren.

Kan ik kijken of het mij lukt dit toe te passen, ben geen kei in VBA.

VenA,

Ik heb het bestandje bekeken en moet zeggen snap er niet veel van.
Beetje geprobeerd om het in mijn voorbeeld in te bouwen maar het werkt niet, zal dus wel aan mij liggen.

Ik hou het maar zoals het nu is.

edmoor,

Hartelijk bedankt, deze werkt beter dan wat ik gedaan had.
Ga het in mijn bestandje inbouwen.

edmoor,

Als ik een cijfer weg haalt blijft hij wel in een andere TextBox staan, is dit ook nog op te lossen.

Hartelijk bedankt, het werkt nu perfect.:thumb:
Nu nog bij mijn bestandje in bouwen, moet lukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan