textbox controleren op @

Status
Niet open voor verdere reacties.

geenID

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2009
Hallo

Ik heb een formulier gemaakt in vb2010.
Textbox1 heb ik gebruikt om het emailadress intevullen.

Nou is mijn vraag: Hoe kan ik controleren dat een gebruiker een correcte e-mailadres invult, dus met een '@'.

Dus:

als textbox1.text geen '@' bevat dan error,
als textbox1.text wel '@' bevat dan niks

Zelf ben ik niet zo thuis in VB , maar in c#.
Hier zou ik

If(!textbox1.Text.Contains("@"))
{
// Dan desbetreffende error geven.
}

Zelf denk ik dat dit ook ongeveer zo zou moeten zijn in vb.

Hoop dat ik je kon helpen.

Groetjes ,

Ik wil je 2 keer bedanken: 1 keer voor je snelle reactie, en 1 keer voor het oplossen van het probleem! :)
Het was inderdaad zo ongeveer wat je zei: "If TextBox2.Text.Contains("@") Then"

Ik wil je niet ontmoedigen maar "If TextBox2.Text.Contains("@") Then" is zeker niet de oplossing, want wat als je nou zomaar iets invult dat geen geldig email adres voorstelt maar dat wel een @ teken bevat?

Klopt, daar heb je helemaal gelijk in.
Maar dan weet ik niet hoe het dan wel zou moeten ...

Ik wel.

Geef me effe tijd om de code op te zoeken.
Misschien kun je in de tussentijd wat informatie opzoeken over "Reguliere Expressies" want daarmee kun je dat doen.

Ik wil je niet ontmoedigen maar "If TextBox2.Text.Contains("@") Then" is zeker niet de oplossing, want wat als je nou zomaar iets invult dat geen geldig email adres voorstelt maar dat wel een @ teken bevat?

Klopt helemaal wat je zegt , maar hij vroeg hoe hij kon controleren of er een @ in stond.
Dat kan hij wel hierdoor.
Maar je hebt gelijk dat als er dan een @ in staat bij wat voor adres dan ook het goed gaat.

Orgineel bericht : als textbox1.text geen '@' bevat dan error,
als textbox1.text wel '@' bevat dan niks

maar who cares , je hebt hem kunnen helpen ermee en dat is toch het belangrijkste.

Groetjes

"Nou is mijn vraag: Hoe kan ik controleren dat een gebruiker een correcte e-mailadres invult, dus met een '@'."

Maar goed. :)

Ja, het ging eigelijk wel om een valid-email, alleen ik heb de topic een verkeerde titel geven :P

"Nou is mijn vraag: Hoe kan ik controleren dat een gebruiker een correcte e-mailadres invult, dus met een '@'."

Maar goed. :)

Ik heb nu dit en het werkt perfect:

Code:
If CorrectEmail(txtEmail.Text) = True Then  .....

Else
  txtbox.Text = "Incorrect email"

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan