textbox en texlist in formulieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rommyke

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2007
Hoi ,

Ben er weer met een nieuwe vraag

In een formulier heb ik een list box. De gegevens van deze listbox komen uit een tabel.

In datzelfde formulier heb ik ook een text box staan .

Hoe krijg ik het nu voor mekaar dat als ik op een naam in de listbox dubbel klik dat deze in mijn text box komt te staan (bedoel dus niet de hele lijst van de listbox maar enkel de dubbel aangeklikte naam)

Een tweede vraag nog

Als je een textbox opneemt in je formulier en deze textbox komt van een waarde in een tabel die op zijn beurt afkomstig is van een andere tabel door Select Distinctrow enz..in de tabel .

Hoe krijg je nu in je formulier (in je textbox) de gevens van je tabel .Ik krijg wel cijfertjes maar niet de namen die erbij horen

Hoop dat het een beetje duidelijk is

Zo niet laat maar weten

Bedankt

.

Hallo Rommyke

Vraag 1

Wordt wel vaker gesteld en is naar mijn idee is dat helemaal niet nodig.
Je kunt immers je keuzelijst baseren op een kolom uit de onderliggende tabel/query van je formulier.
De keuzelijst laat dan zelf de waarde zien, door deze nogmaals in een tekstveld neer te zetten laat je 2 keer hetzelfde zien.

Afijn, da's mijn mening.
Je kan op deze manier verwijzen naar een keuzelijst:

Me.txtVeld = Me.cmbLijst.Column(n)

waarbij n het nummer van de kolom in je keuzelijst is.
Nummering begint met 0 (getal nul).

Vraag 2

Maak een query, neem daarin beide tabellen op, koppel ze en baseer je formulier op de query.

Verder even zelf uitvogelen hoe en wat.

Groet,

Tardis

Vraag 2

Maak een query, neem daarin beide tabellen op, koppel ze en baseer je formulier op de query.

Verder even zelf uitvogelen hoe en wat.

Groet,

Tardis

Hoi Tardis,

Heb een query gemaakt van de 2 tabellen en deze verwerkt in het formulier .
Is prima gelukt .

Nu ga ik nog eens nadenken over het dubbel klikken op een waarde in de listbox en kijken hoe ik deze formule erin kan verwerken "Me.txtVeld = Me.cmbLijst.Column(n)"

Groetjes Romain

Nu ga ik nog eens nadenken over het dubbel klikken op een waarde in de listbox en kijken hoe ik deze formule erin kan verwerken "Me.txtVeld = Me.cmbLijst.Column(n)"

Ik ga het op een andere manier doen, de methode met "Me.txtVeld = Me.cmbLijst.Column(n)" is niet efficient .

Hoe kan ik dan met een dubble click in een keuzelijst (zonder invoervak) die gegevens waar ik op dubbelklik dan aanpassen(veranderen) en of wissen ?

Hoe kan ik dan met een dubble click in een keuzelijst (zonder invoervak) die gegevens waar ik op dubbelklik dan aanpassen(veranderen) en of wissen ?

Hoi ,

Voor het wissen heb ik de volgende code gevonden en dit lijkt te werken :D
In mijn listbox selecteer ik een item en met een commando knop kan ik deze dan verwijderen.

Code:
Private Sub Cmd_verwijderen_Click()

DoCmd.RunSQL "DELETE * FROM Afdelingen WHERE AfdelingsID = " + OverzichtAfdelingen.Value, True
OverzichtAfdelingen.Requery

End Sub

Ik krijg nu wel de melding of ik wel zeker ben of ik de record wil verwijderen .

kan ik dit uitschakelen ?

Ik krijg nu wel de melding of ik wel zeker ben of ik de record wil verwijderen .

kan ik dit uitschakelen ?

heb het gevonden , zie code

Code:
DoCmd.SetWarnings False

Ik ben er bijna , nog een laatste probleem

De record die ik geslecteerd heb uit mijn listbox en die door dubbel klikken in mijn tekstvak is komen te staan , hoe kan ik deze waarde nu aanpassen.

Als ik deze nu verander verandert er inderdaad een record , Maar niet diegene die in mijn tekstvak stond .

Haal ik volgende onderdelen uit mijn code
Code:
Me.Afdelingsnaam.Locked = False
          Me.Afdelingsnaam.Enabled = False
          Me.NieuwCmd.Enabled = True
          Me.SluitenCmd.Enabled = True
          Me.Cmd_verwijderen.Enabled = True
          Me.SluitenCmd.SetFocus
          Me.OpslaanCmd.Enabled = False
          Me.Cmd_Annuleren.Enabled = False

en

Code:
Private Sub Afdelingsnaam_GotFocus()
Afdelingsnaam = ""
End Sub

dan kan ik met mijn muis scrollen in mijn tekstvak tot bij het gewenste gegeven en dan kan ik deze wel aanpassen

Hopelijk heeft iemand een idee

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan