textbox in een useform vertikaal plaatsen

• Onderwerp starter Onderwerp starter gst
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gst

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2010
Besturingssysteem
64-bits besturingssysteem, x64-processor
Office versie
Microsoft Office LTSC Professional Plus 2021
Geacht forum

Weet iemand of het mogelijk is om de waarde in een textbox (vba exel), geplaatst in een userform, 90° gedraaid weer te geven?

De bedoeling is om een voorbeeld label (sticker) op het scherm weer te geven waarbij 1 tekstwaarde op de label 90° gedraaid afgedrukt moet worden.
Uit de reacties merk ik wel dit eigenlijk niet te maken is met een textbox waarbij de standaard lettertypes gebruikt wordt.
In ieder geval dank voor het meedenken!

Hoi,
Dit kan je toch bereiken via celeigenschappen, je maakt de layout van de sticker en je past de cel eigenschap aan via uitlijning ->stand van de cel waar de waarde 90° gedraaid moet worden. De textbox kan je gewoon invullen en in de betreffende cel krijg je de text 90° gedraaid

Alles is gemaakt in een userform.
Alle input gegevens gaan via een userform en het resultaat wordt meteen gepresenteerd in hetzelfde userform.

Hoi gst,
Post eens een vbtje, kunnen we eens kijken wat haalbaar is

gast0660,

Nog geen reactie gehad.
Moet ik daaruit concluderen dat het niet haalbaar is?

Hallo Gst,
Ik moet eerlijk zijn,ik was uw postje uit het oog verloren:o
Mogelijkheden zijn er zeker, maar een en ander is me toch nog niet duidelijk, worden die stickers afgeprint, zo ja formaat van de stickers, verdere gegevens etc

gast0660,

Dank voor je reactie!

Je voorstel in toegevoegde bijlage is gelijk aan mijn eerste toegevoegede bijlage.
De bedoeling is dat de cijfers nog 90° gedraaid worden in de textbox.
In de toegevoegde bijlage heb ik in cel A1 een voorbeeld geplaatst.

De bedoeling is dat het formulier een voorbeeld laat zien hoe een sticker uiteindelijk bedrukt gaat worden.
Hierbij is gewenst dat het getal van 9 cijfers 90° gedraaid op de sticker bedrukt wordt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
De presentatie van gegevens in een userform op een scherm heeft toch niets te maken met een afdruk van gegevens uit het Excel bestand ?

snb,

Klopt, maar voor de gebruiker is het netjes als je in je presentatie scherm het juiste resultaat kunt laten zien.

gst

Hoe is dit bestand gemaakt ? Mijn Excel 2010 'stort af', zoals onze oosterburen zouden zeggen.

sbn,

Gemaakt in VBA excel2013
In het eerste toegevoegde voorbeeld zat een fout.
Deze heb ik in de nieuwe bijlage verwijderd.

gst

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik ga dat niet openen zolang er in de code aanpassingen aan Excel zelf zitten (bijv. application.decimalseparator) en er een verwijzing naar andere VBA bibliotheken (bijv. refedit)

Laatst bewerkt:
Die refedit zat er nog steeds in.

voer de etikettekst in, klik ergens in het userform.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan