Textbox invoerveld, gegevens op meerdere plaatsen

• Onderwerp starter Onderwerp starter jnn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jnn

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2014
Beste forumgebruikers,

Ik ben bezig met het maken van een formulier waarbij op meerdere plaatsen hetzelfde nummer nodig zijn.
Het leek mij dus handiger als dit eenmaal wordt ingevoerd het meteen op de juiste plaatsen staat.

Ik heb wel enige kennis van VBA maar ik kan de juiste formule niet voor elkaar krijgen.

Mijn vraag is dus, een textbox bij het openen van het bestand waarbij een nummer kan worden ingevoerd wat ik vervolgens op meerdere plaatsen kan gebruiken (een dim).
Ook is mijn vraag hoe ik deze gegevens dan kan gebruiken in het Word bestand.

Met vriendelijke groet,
jnn

Je bent niet helemaal duidelijk: gebruik je nu een formulier bij het openen van het bestand of niet? Als je een formulier gebruikt kun je de inhoud van een tekstvak bij het opslaan toewijzen aan een Docvariabele die je dan in je tekst op de gewenste plekken weer terug laat komen. Bijgaand voorbeeldje doet dat.

Bijlagen

Nogmaals bedankt OctaFish, ik heb het helemaal in mijn formulier gekregen met je code.
Loop er alleen tegenaan dat altijd alles moet worden ingevuld, wanneer ik een bestand opnieuw openen als ik iets wil veranderen moet ik alle velden in vullen, een enkele kan niet want dan wordt de rest van de data eruit gegooid.

Is er een mogelijkheid om te zorgen dat ik ook 1 veld kan invullen en de rest niet wordt veranderd of wordt dit een gigantische code?

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Het voorbeeld leest alle bestaande velden in, en die hoef je dus niet opnieuw in te vullen. Bij het opslaan worden automatisch alle velden bijgewerkt, maar dat maakt niet zoveel uit aangezien de velden toch gevuld zijn.

Oh ja ik zie het, hoe krijg ik dat voor elkaar zoals in het voorbeeld? Dat de velden automatisch gevuld worden?

Wordt allemaal in het document verwerkt vanuit het formulier. De velden staan natuurlijk vast in het document op de plek waar ze moeten staan, en het bijwerken is feitelijk niets meer dann <Ctrl>+<a> en <F9>.

Dat snap ik OcaFish. In het voorbeeldformulier staat "docvariabelen die na het invullen van het formulier in de voetnoot". Ik neem aan dat het hiermee de docvariabelen ergens worden opgeslagen zodat wanneer je het formulier weer opent de ingevulde waardes alvast op het formulier komen te staan. Bij mij is dit momenteel niet het geval en ik zou dit graag willen.

Waar kan ik de voetnoten instellen zodat de docvariabelen daar worden opgeslagen?

Dat van die voetnoot mag je gevoeglijk vergeten, want dat doet dit voorbeeld niet; het zou uiteraard prima kunnen. Maar is in dit document dus niet gebruikt. Nogmaals: de docvariabelen worden aangemaakt door het formulier, en ingelezen als het formulier wordt geopend. En die code vindt je resp. onder de knop OK en het uitlezen in het formulier onder de procedure UserForm_Initialize. Docvariabelen staan in het document, maar kun je nooit zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan