textbox query naar database

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaaprt

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2014
Berichten
6
Hallo,

Ik ben nieuw met access bezig en ben al anderhalve dag aan het klieren om iets voor elkaar te krijgen. Ik heb een form waarop een textbox is geplaats (voor een projectnummer). Daarnaast zijn er een aantal aanvink-opties geplaats (voor gedane activiteiten), waarbij als de checkbox 'true' is, de data van de tabel waar de form aan gelinkt is wordt verplaatst naar een andere tabel (waar dus de projectnummers en de gedane activiteiten in records worden opgeslagen).
Momenteel zijn de textboxes en activiteiten goed gelinkt naar de tabel, ze verschijnen daar wanneer ik een append query run. Het lukt me echter niet om een query op de textbox te krijgen, of op een andere manier de data uit de textbox in die tabel te krijgen! Hoe moet ik dit doen? De data uit de textbox is altijd nieuw, dus kan niet vanuit een tabel worden verkregen.

Groet,
Jaap
 
Laatst bewerkt:
Is dit een Excel vraag, of een Access vraag? Want het Excel forum zit een deur verder ;)
 
Dan snap ik je constructie niet helemaal, want waarom wil je dit?
... waarbij als de checkbox 'true' is, de data van de tabel waar de form aan gelinkt is wordt verplaatst naar een andere tabel (waar dus de projectnummers en de gedane activiteiten in records worden opgeslagen).
Dat is erg ongebruikelijk in een database, waar je juist probeert om data die van hetzelfde soort zijn bij elkaar te houden in één tabel. Hooguit zou je ervoor kunnen kiezen om als de database richting de 2 gigabyte gaat, en je historie van tientallen jaren hebt in je tabellen die je zelden of nooit gebruikt te archiveren, maar dan zet je die data in een andere database en niet in dezelfde. Want dat wint maar bar weinig. Tot niks. Nu maak je iets wat in beginsel heel makkelijk is extreem moeilijk. En dat is voor iemand die pas anderhalve dag met Access bezig is, lijkt mij niet de juiste aanpak :).
 
Dan snap ik je constructie niet helemaal, want waarom wil je dit?
Dat is erg ongebruikelijk in een database, waar je juist probeert om data die van hetzelfde soort zijn bij elkaar te houden in één tabel. Hooguit zou je ervoor kunnen kiezen om als de database richting de 2 gigabyte gaat, en je historie van tientallen jaren hebt in je tabellen die je zelden of nooit gebruikt te archiveren, maar dan zet je die data in een andere database en niet in dezelfde. Want dat wint maar bar weinig. Tot niks. Nu maak je iets wat in beginsel heel makkelijk is extreem moeilijk. En dat is voor iemand die pas anderhalve dag met Access bezig is, lijkt mij niet de juiste aanpak :).

OctaFish, mijn vraag is opgelost. Ik weet niet hoe precies, maar het is gelukt met appendquery en als criteria dat de checkbox true is en een beetje klieren. Niet ideaal, maar het lukt. De checkboxes zitten op een form, en de gebruiker vult deze in. Zo wordt data toegevoegd aan de database. Net als een papieren form waar je invult wat je al wel en niet gedaan hebt bij een bepaald project. Je to-do lijstje bijv. ;) Dat was het! Bedankt voor je reactie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan