Textbox.text naar email.

Status
Niet open voor verdere reacties.

HUKED

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2007
Hey,

In mijn programma wil ik graag dat als je iets in een textbox typt en dan op ok klikt, dat hij naar je e-mail verstuurt wat je in die textbox schreef.

Hoe moet dit?

Bedankt.

Laatst bewerkt:
Je kan deze code gebruiken

Dim message As New MailMessage("sender@address", "from@address", "Subject", "Message Text")
Dim emailClient As New SmtpClient("Email Server Name")
emailClient.Send(message)
-----------

"from@address" moet je vervangen door een zelfverzonnen e-mail adresje, daar komt het zogenaamd vandaan
"sender@address" moet je vervangen door het e-mail adres waar het naar toe moet
"Email Server Name" kan je vervangen door bijvoorbeeld mail.planet.nl ofzo (of een andere smpt server, maakt niet uit welke)
"Message Text" moet je vervangen door textbox1.text
etc.

Het enige is wel dat je een outlook account moet hebben. Als je dat heb dan ziet de gene die het mailtje ontvangt niet dat het van je outlook account komt maar als je geen outlook adress hebt werkt de code niet.

Laatst bewerkt:
Je kan deze code gebruiken

Dim message As New MailMessage("sender@address", "from@address", "Subject", "Message Text")
Dim emailClient As New SmtpClient("Email Server Name")
emailClient.Send(message)
-----------

"from@address" moet je vervangen door een zelfverzonnen e-mail adresje, daar komt het zogenaamd vandaan
"sender@address" moet je vervangen door het e-mail adres waar het naar toe moet
"Email Server Name" kan je vervangen door bijvoorbeeld mail.planet.nl ofzo
"Message Text" moet je vervangen door textbox1.text
etc.

Het enige is wel dat je een outlook account moet hebben. Als je dat heb dan ziet de gene die het mailtje ontvangt niet dat het van je outlook account komt maar als je geen outlook adress hebt werkt de code niet.

Dus het kan niet naar een hotmail account ofzo?
Ik heb wel outlook op mijn computer maar outlook account.

Het kan wel naar een hotmail account (of een willekeurig andere), maar je moet gewoon een outlook account hebben zodat je computer het e-mailtje naar een willekeurig adres kan sturen.
Hierbij wordt je outlook email adres niet meerverzonden in het e-mailtje

Het kan wel naar een hotmail account (of een willekeurig andere), maar je moet gewoon een outlook account hebben zodat je computer het e-mailtje naar een willekeurig adres kan sturen.
Hierbij wordt je outlook email adres niet meerverzonden in het e-mailtje

Dat is balen, ik heb geen oulook acc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan