Textboxen optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kingrich

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2010
Berichten
10
Goedemorgen,

ik ben bezig met een userform voor het maken van een factuur.
Graag wil ik dat als ik de uren heb ingevuld de bedragen automatisch worden opgeteld en dan met een komma i.p.v. een punt.


Bekijk bijlage Userform.xlsm

M.v.g. Richard
 
Je zet nu in je Uren veld een tekst (tbUurtarief1.Value = "Û 30,05" of tbUurtarief.Value = "N.v.t."). Verderop ga je daar mee rekenen: tbBedrag1.Value = (tbUren1.Value * tbUurtarief1.Value). Dat kan natuurlijk nooit goed gaan, je kunt alleen rekenen met getallen. Hou je tekstvakken zuiver, dan werkt het een stuk beter.
 
Beste OctaFish,

zou je me kunnen uitleggen hoe ik dat dan moet doen?
 
Ik zal je voorbeeldje even opschonen en weer terugposten.
 
Ik heb alleen even naar de berekeningen gekeken, en wat IFjes vervangen door Select Case. Dat werkt namelijk een stuk makkelijker. Kun je verder wel weer even doorstoeien lijkt mij :).
 

Bijlagen

  • Userform.xlsm
    23,4 KB · Weergaven: 65
Top, maar in de uitkomst staan nu puntjes i.p.v. komma's.
Hoe kan ik dit veranderen?
 
Niet doen, zou ik zeggen. VBA is Amerikaans qua taal en de puntjes zijn derhalve onderhevig aan de landinstellingen. Zodra je de getallen weg gaat zetten in je werkblad is het vroeg genoeg om de puntjes om te zetten naar komma's. Overigens is de techniek daarvoor nu al gebruikt in het formulier :).
 
Kun je het ook wegschijven naar een werkblad dan en zo ja, hoe doe je dat dan?
 
Daar zijn verschillende manieren voor; als je een beetje door dit forum kijkt vind je heel veel voorbeelden met formulieren.
 
Hoi,
Zodra je de getallen weg gaat zetten in je werkblad is het vroeg genoeg om de puntjes om te zetten naar komma's.
Dit is een waarheid als een koe, meer nog het is zelfs onverstandig om zoiets te willen bereiken in een userform.
Trouwens, ik heb je vb bestandje geopend met twee excel versies en ik krijg komma's.
 
Hoi,
Hier heb je een vbtje waar ongeveer alles is in verwerkt om een factuur te maken
Veel puzzelplezier:)
Als er vragen zijn hoor ik het wel
 

Bijlagen

  • test 1 factuur.xlsb
    110,8 KB · Weergaven: 61
Goedenavond gast0660,

ik heb je bestand geopend, maar ik zie een userform maar die is leeg.
 
Als ik hem wil openen dan komt er een foutmelding

Fout 31032 tijdens runtime:
 
Ik krijg 'm wel geopend, dus het ligt niet aan het bestandje. Welke Office versie gebruik je?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan