Textboxen sorteren in een userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0660

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 dec 2010
Hoi,
Ik heb een userform met 10 textboxen, numerieke waarden worden ingegeven door gebruiker.Als een gebruiker nu een fout maakt en in een textbox een waarde ingevuld die kleiner is dan in een van de voorafgaande textboxen, is er dan een mogelijkheid om de tekstboxen automatisch te sorteren van klein naar groot.

Zou het niet handiger zijn comboboxen te gebruiken waarin slechts waarden staan die groter zijn dan de voorgaand ingevulde ?

Hoi SNB,
Dit is inderdaad een mogelijkheid,moet ik eventjes over nadenken

Of per tekstvak controleren of de waarde groter is dan de vorige, en daar een msgbox o.i.d. aan hangen. 10 Spinner controls misschien die je de waarde van de vorige textbox +1 geeft en die je aan de tekstvakken koppelt, waardoor het volgende tekstvak automatisch een grotere waarde krijgt... Opties genoeg. Je geeft niet aan welke waarden(reeks) je wilt kunnen laten invullen, dus dan zou ik niet gelijk naar keuzelijsten stappen. Je wilt daar natuurlijk geen 10000 waarden in zetten.

Het punt is denk ik niet het vullen van de keuzelijst, maar wat je er in zet. Of weet jij meer als ik? :) (de vraag stellen is hem beantwoorden ;) ).

Ik ben al maanden geleden gestopt met het spotten van jouw taalfouten; kostte me teveel tijd :).

Hoi,
TJaal fauwten maakt iedereen (zie maar het grote dictee der Nederlandse taal, of zoiets),maar daarmee heb ik nog geen oplossing.
Dit komt er het dichtste bij
dan zou ik niet gelijk naar keuzelijsten stappen. Je wilt daar natuurlijk geen 10000 waarden in zetten.

Hebt (of is het heeft) u al eens gehoord/gelezen van de mogelijkheid om bestanden bij te voegen? En dan liever geen plaatjes:d

Ik kan mij nl geen beeld vormen van het nut. Het lijkt mij voor de gebruiker ook wat onvriendelijk. Stel ik vul in txtbox1 3 in en in txtbox2 vul ik 2 in. Mijn focus ligt op dat moment bij txtbox2 (iets van heb ik het goed ingevuld). Na een druk op <Enter> staat het ineens in textbox1 en textbox2 krijgt ook een andere waarde. Dan ga ik als gebruiker aan mijzelf twijfelen.

Voor het wegschrijven naar de database is natuurlijk wel wat te verzinnen. Maar een beetje te weinig informatie om er iets concreets van/voor te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan