textfile NeedHelp

Status
Niet open voor verdere reacties.

NeedHelp01

Banned
Lid geworden
19 apr 2007
hopelijk kan iemand me nou wel helpen
ik gebruik vb2005 express

Ik wil een text file bestand selecteren dat deo ik met de volgde code:

Dim file As System.IO.StreamWriter
file = My.Computer.FileSystem.OpenTextFileWriter("D:\vmware\C-Drive\Team1.vmtm", True)
file.WriteLine("Here is the first string.")
file.Close()

' Display an OpenFileDialog so the user can select a Cursor.
Dim openFileDialog1 As New OpenFileDialog()

openFileDialog1.Filter = "test file (*.txt)|*.txt|All files (*.*)|*.*"
openFileDialog1.Title = "Select a .txt file"

' Show the Dialog.
' If the user clicked OK in the dialog and
' a .vmtm file was selected, open it.
If openFileDialog1.ShowDialog() = Windows.Forms.DialogResult.OK Then
End If

als ik eenmaal de text file heb geselecteerd wil ik heb inlezen als ik hem heb ingelezen wil ik er een regel in aanpassen bijvoorbeeld de derde regel ik weet dat iets met array te maken heeft en een teller in bouwen kan iemand me helpen hoe dat werkt. graag met uitleg er bij ben maar een beginneling scripter

Hopelijk is hiermee uw probleem opgelost. Ik wil er nog enkel een opmerking bij geven ...
Dit werkt enkel in VB.NET 2005!

Code:
Dim sr As New System.IO.StreamReader(openFileDialog1.FileName) 'Dit werkt zoals een StreamWriter
        Dim tekst As New List(Of String)                                             'Een List (Of [Type]) is de meer uitgebreide variant op de array 
        While (True)                                                                           'Hier maak ik een schijnbaar oneindige lus, maar
            Try                                                                                    'als de SR op het einde van de file komt en geen
                tekst.add(sr.ReadLine())                                                  'regel meer vindt om in te lezen vang ik deze fout
            Catch ex As Exception                                                       'op en laat ik hem toch de lus stoppen
                Exit While                                                                     ' meer info over Try-Catch vindt je in de help!
            End Try
        End While

Mogelijks moet je het laatste item van de 'List' verwijderen omdat hij misschien een
lege string inleest ... moet je maar eens testen.

Voor de rest moet je maar eens kijken wat 'List (Of String)' nog van mogelijkheden
heeft om items te verwijderen, ...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan