Textvakken worden niet geupdate door combobox

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkypenky

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2012
Hallo,

Ik heb een formulier met een subform gemaakt gebaseerd op een query. Hierbij wordt door een combobox op het hoofdformulier het subform gefilterd.

op het hoofdformulier heb ik enkele extra textvakken uit dezelfde query geplaatst om extra gegevens in te vullen.

Deze tekstvakken worden goed weergegeven door met de recordkiezers te bladeren maar niet door een andere keuze in de combobox.

Hoe krijg ik deze gekoppeld aan de combobox-selectie?

Alvast bedankt voor uw suggesties.

Je geeft te weinig informatie. Het liefst zouden we uiteraard de database kunnen zien. Op zijn minst de query die je gebruikt voor je hoofd/subformulier.

tekstvakken update

Helaas kan ik de database niet sturen, er zit wat veel vertrouwelijke info in en hij is deels gesplitst. (eventueel wel wat meer in een PM)

Bekijk bijlage 361311
Zo ziet het er nu uit; de tekstvakken rechtsboven werken nog niet mee.
Hieronder de query in SQL; hij is te breed als ik hem knip en plak vanuit ontwerpweergave.

SELECT ProjectGegevensT.KlantID, Pakbonregels.Pakbonnummer, Pakbonregels.artcode, Pakbonregels.Aantal, Pakbonregels.Memo, Pakbon.Memo, Pakbon.Datum, Pakbon.Gewicht, Pakbon.Order, Pakbon.Levering, ArtikelenExactT.eenh_ink, ArtikelenExactT.kort_oms, ArtikelenExactT.artgrp, ArtikelenExactT.oms30, KlantGegevensT.Firmanaam, KlantGegevensT.Straatnaam, KlantGegevensT.Nummer, KlantGegevensT.Postcode, KlantGegevensT.Plaats
FROM (KlantGegevensT INNER JOIN (ProjectGegevensT LEFT JOIN Pakbon ON ProjectGegevensT.ProjectnummerID = Pakbon.ProjectnummerID) ON KlantGegevensT.KlantID = ProjectGegevensT.KlantID) LEFT JOIN (ArtikelenExactT RIGHT JOIN Pakbonregels ON ArtikelenExactT.artcode = Pakbonregels.artcode) ON Pakbon.Pakbonnummer = Pakbonregels.Pakbonnummer
ORDER BY ProjectGegevensT.KlantID, Pakbonregels.Pakbonnummer;

Zoals hieronder filter ik op het pakbonnummer. de Comboboxen filteren eerst op klant en dan op projectnummer. daarna is het laatste filter het pakbonnummer:Bekijk bijlage 361315

Ik hoop dat dit helpt, wil je graag meer sturen zolang ik maar geen data hoef te delen.

Alvast bedankt voor je hulp.

Jammer genoeg is je bijlage niet te bekijken; dat gaat alleen goed als je hem toevoegt via de optie <Ga geavanceerd>. SQL code kun je ook veel beter in tekst meegeven; dat kunnen we namelijk zelf in een query of VBA venster plakken. Maar begin eens met het plaatje goed te zetten :).

update

Hierbij de ontbrekende afbeeldingen.

SQL in tekst begrijp ik niet helemaal....
Ik heb de Query geknipt en geplakt...

Hoop dat dit helpt.
Knipsel.JPGKnipsel2.JPG
SELECT ProjectGegevensT.KlantID, Pakbonregels.Pakbonnummer, Pakbonregels.artcode, Pakbonregels.Aantal, Pakbonregels.Memo, Pakbon.Memo, Pakbon.Datum, Pakbon.Gewicht, Pakbon.Order, Pakbon.Levering, ArtikelenExactT.eenh_ink, ArtikelenExactT.kort_oms, ArtikelenExactT.artgrp, ArtikelenExactT.oms30, KlantGegevensT.Firmanaam, KlantGegevensT.Straatnaam, KlantGegevensT.Nummer, KlantGegevensT.Postcode, KlantGegevensT.PlaatsFROM (KlantGegevensT INNER JOIN (ProjectGegevensT LEFT JOIN Pakbon ON ProjectGegevensT.ProjectnummerID = Pakbon.ProjectnummerID) ON KlantGegevensT.KlantID = ProjectGegevensT.KlantID) LEFT JOIN (ArtikelenExactT RIGHT JOIN Pakbonregels ON ArtikelenExactT.artcode = Pakbonregels.artcode) ON Pakbon.Pakbonnummer = Pakbonregels.Pakbonnummer
ORDER BY ProjectGegevensT.KlantID, Pakbonregels.Pakbonnummer;

Wordt er niet duidelijker op, vrees ik. Ik zie een paar Keuzelijsten, maar geen tekstvakken die gevuld zouden moeten worden vanuit welke keuzelijst dan ook. En ik zie (nog steeds) niet de SQL die je in de betreffende keuzelijst gebruikt. Noch de VBA code die je zou moeten gebruiken om die tekstvakken te vullen.

geen update

Kan ik u in een PM de access bestanden sturen?
Ik weet niet goed hoe ik de juiste informatie voor u kan verzamelen.
De oplossing kan dan wellicht aan het eind wel openbaar gemaakt worden.
Ik kan helaas alle data niet openbaar maken.

Je mag hem sturen naar accessgoeroe @ outlook.com. Dan kijk ik er wel even naar vandaag.

Klopt het dat je spaties in je emailadres hebt voor en na de @?. Zoja, dan moet ik je het opnieuw sturen.

Probeer 'm eens hier: accessnl @ outlook.com. En je moet uiteraard de spaties niet meenemen, want je mag geen spaties gebruiken in een email adres.

de recordset van je subformulier wordt waarschijnlijk gefilterd door je subformulier, maar niet de recordset die als basis dient van je hoofdformulier. Hiervoor zal je een extra refresh in de code moeten zetten.

Bedankt dat je mijn vraag hebt opgepikt; Ik heb e.e.a geprobeerd maar het lukt me nog niet, hoe zou deze code er dan uit kunnen zien?
Zou dit dan een afterupdate actie van de laatste combobox moeten worden?

Eerst en vooral: wat is de recordset die je als basis voor je hoofdformulier gebruikt?

Dat is dan de query die voor het formulier en subformulier wordt gebruikt? ; My_pakbon_Query

OK, er is blijkbaar een outer join van pakbon naar projectgegevens, terwijl het projectID duidelijk de PK is van projectgegevens en de Foreign key in pakbonnen. Is het mogelijk dat er pakbonnen bestaan die geen bijbehorend project hebben? Dat lijkt me een moeilijke structuur. En als je dezelfde gegevens gebruikt voor het hoofd- en subformulier, kan je misschien beter een split form gebruiken? Dan lopen de gegevens automatisch gelijk.

Er zijn geen pakbonnen zonder bijbehorend project. Je bedoelt dat ik dan de join eigenschappen aan zou kunnen passen?
Ik ga zeker even het split form uitproberen. Wellicht geeft dat een beter resultaat. Wist niet dat het andere eigenschappen heeft.
Bedankt zover voor de tips!:thumb:

Een splitform ging niet zo eenvoudig. Een tweede subform aangemaakt op het hoofdform bleek de oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan