TFT monitor ingebrand door windows wallpaper?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Row
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Row

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 aug 2006
Sinds kort loopt er een zwartige doffe golvende streep aan de onderzijde van mijn scherm. Ik ontdekte die streep doordat ik het standaard thema van Windows inschakelde zonder achtergrond. Ik dacht eerst dat het smeer was, maar dat was niet het geval. Toen ik nog eens goed naar de vorm van de streep keek en daarna mijn oude thema terugzette (Windows Mediacenter Energy Blue) zag ik dat de streep precies de lijn van de golvende horizon volgt van het graslandschap van mijn vorige Energy Blue windows achtergrond. Dit is de standaard achtergrond van Windows Mediacenter 2005 en het enige ietwat felle gedeelte van de achtergrond. Ik ben hoogst verbaasd want mijn monitor gaat na 10 minuten altijd in de slaapstand en ik heb het zelfs met een CRT-monitor nog nooit meegemaakt dat een wallpaper zijn sporen achterliet op het scherm. Ik heb overigens een Dell 1905FP TFT monitor. Onderstaand een link naar de afbeelding:

http://www.3dvelocity.com/articles/...ia Center Edition 2005 (1)_files/image009.jpg

Mijn vraag is: Is dit normaal en is het nog te verhelpen?

Laatst bewerkt:
Een LCD, of TFT, kan niet inbranden, ik zie ook niets vreemds op je plaatje, hou er wel rekening mee dat de kijkhoek ook meespeelt, zet hem recht voor je ogen, met het centrum in het midden, heb je er dan ook last van?

Ook ik zie niets vreemds.
Maar dat kan zijn omdat je geen foto van je scherm hebt gemaakt.
Zijn het geen vieze vingers?

en mense da plaatje was zijn achtergrond; geen foto van zijn beeldscherm!

ik heb het ook een keer gehad maar dat was omdat ik de resolutie te hoog had gezet
na resetten was het opgelost

Klopt, de afbeelding was slechts ter illustratie om aan te geven welke achtergrond ik gebruik . Via Google zijn overigens wel voorbeelden van het "image persistence" effect te vinden. Ik ben helaas toch niet van het probleem af. Ik had vanmorgen ongeveer een uur lang de Google site op mijn scherm laten staan toen ik ging eten en nu heeft het Google logo zich ook gedeeltelijk in de groene achtergond "gebrand". Het treedt dus nu al binnen een uur op. Ik denk dat het scherm nu snel slechter wordt.

Het schijnt vooral een probleem te zijn bij zgn."overdrive" panels. Laat ik net zo'n gevanceerd panel (Dell 1905 FP) hebben.

Garantie is bij Dell maar een jaar en ik heb het scherm nog geen anderhalf jaar. Mijn oude samsung TFT doet het nog steeds goed en heeft wel 4x zoveel uren gemaakt. NOOIT Meer Dell voor mij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan