TFT monitor + nVidia MX200

Status
Niet open voor verdere reacties.

patsneok

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2002
Hallo,

Mijn huidige CRT-monitor heeft (bijna) de geest gegeven. Er komt nu een brandlucht uit en lijkt soms uit de resolutie te vallen. Ook vervormt het beeld in de hoeken. Kortom 't is niet veel soeps meer. :(

Nu heb ik in mijn computer een videokaart zitten van nVidia, de MX200. Kan ik op deze videokaart een TFT-monitor aansluiten? Voor wat het waard is, ik werk op Windows XP Pro.

Zijn er verder nog dingen/zaken waaraan ik moet denken als ik een TFT 17" monitor aanschaf.
Gebruik computer:
- voornamelijk internet;
- ms office;
- webdesign;
- wel eens een spelletje, maar ik ben niet een die-hard gamer. Ik ben nu nog bezig met Quake III Arena en met RTCW.

Tips en aanbevelingen hoor ik graag!

Alvast bedankt voor de eventuele input.

Waarom zou je er geen tft op kunnen aansluiten, je kan een 17 inch of 19 inch tft monitor aanschaffen en dan wel eerst even kijken hoeveel hertz deze aankan en welke resolutie.

Meestal zit er bij een tft scherm een originele drivers cdrom ( en anders haal je deze van internet ) en zorgt deze ervoor dat alles netjes op elkaar afgestemd wordt.

Vooral als je niet veel spelletjes speelt maar echt veel met tekst of foto's bezig bent of je hebt de ruimte nodig dan is een tft scherm niet verkeerd

Met Windows xp prof, kan je ook je instellingen voor een tft nog veranderen , zodat deze nog mooier beeld gaat geven.

( eigenschappen beeldscherm- vormgeving- effecten-randen van letters enz enz, op Cleartype instellen )

Barney

barney

Verder nog aanschaftips?

@ Barney, Hartelijk dank voor je snelle antwoord! :thumb:

Als er iemand nog tips heeft met een bepaalde monitor of zaken weet waar ik rekening mee moet houden bij de aanschaf, dan hoor ik ze graag!

Geplaatst door Barney
Met Windows xp prof, kan je ook je instellingen voor een tft nog veranderen , zodat deze nog mooier beeld gaat geven..enz enz, op Cleartype instellen
Hm, cleartype geprobeerd, maar ik vind het er niet zo clear uitzien, net alsof m'n lenzen nodig moeten worden schoongemaakt. :confused:
Heb trouwens TFT-monitor van Medion (gekocht bij Aldi). Niet te duur en bevalt uitstekend!

Een voordeel van TFT: geen hinderlijke weerspiegeling meer.
Een nadeel: de helderheid hangt mede af van je positie t.o.v. het beeldscherm.

Laatst bewerkt:
en misschien voor de zoveelste keer een wijverbreid misverstand uit de weg helpen:

zelf ben ik niet zo heel erg op "wilde" spelletjes, ik doe het liefst een strategiespelletje of zo, maar mijn zonen spelen van rustig tot de allerwildste games op de pc. Ik heb een Philips Brilliance 180P 18.1 TFT monitor en ELKE GAME, hoe snel ook, draait perfect.

Waar komt toch de "fabel" vandaan dat er geen snelle games op TFT's kunnen worden gespeeld..............

Is het iets uit de jaren '90 van de vorige generatie TFT's ? Ik heb deze TFT sinds september 2001 en sta voor de volle 100% "in" voor mijn opmerking m.b.t. snelle games.........................

Re:TFT

Hallo,

Ik heb zelf geen ervaring met TFT, maar misschien kun je de nieuwsbrief van maart/april 2003 van Helpmij eens nalezen, te vinden onder Feedback over de site, daarna nieuwsbrief.
Hier staat een heel stuk over TFT.

Re:TFT

Hallo,

Ik heb zelf geen ervaring met TFT, maar misschien kun je de nieuwsbrief van maart/april 2003 van Helpmij eens nalezen, te vinden onder Feedback over de site, daarna nieuwsbrief.
Hier staat een heel stuk over TFT.

Wonderbaarlijke genezing

Hallo,

Mijn monitor lijkt wonderbaarlijk te zijn genezen. Alle klachten zijn voorbij. Hij doet het weer als een zonnetje. Dus voorlopig heb ik (nog) geen nieuwe (TFT) monitor nodig! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan