TFT monitor schoonmaken.?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jitzuh

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2002
Dit is misschien een hele rare vraag, maar ik zit met een probleem.
Mijn TFT scherm heeft nogal een grote aantrekkingskracht op vliegen, en die vliegen doen hun behoeften, om het maar even netjes te zeggen, voornamelijk op dat scherm.
Ik krijg die s_t_r_o_n_t er uiteindelijk alleen maar af, door het eraf te krabben, maar ik ben bang dat ik hiermee m'n beeldscherm beschadig.
Weten jullie misschien hoe ik die s_t_r_o_n_t er makkelijk af krijg zonder het scherm te beschadigen?

Vraag verplaatst van diversen naar hardware / beeldscherm

Je zou er s t r o n t - ziek van worden :)

Je kunt 3 dingen doen. Een hor kopen. (Is het meest effectief) Zo'n vieze slinger ophangen. (Die vinden ze vast lekkerder dan je beeldscherm.
Of gewoon met water poetsen en met een flanellen doen nadoen.

Eerlijk gezegd..........ik heb jouw probleem niet. Ik zit heerlijk met volop licht en de schuifpui wijd open.
Een hor dus :cool:

Dat eerste heb ik al es geprobeerd, geeft niets,
dat tweede zorgt alleen maar voor nog meer vliegen
en met een gewoon vochtig doekje wil het er bijna niet af, alleen door te krabben, maar ik wil m'n scherm niet beschadigen (ik zou niet de eerste zijn die z'n TFT vernield door er te hard op te drukken tijdens het schoonmaken)

:D:D

nou je zou kunnen proberen met dat spul dat zo goed werkt om die str*ntjes van de voorkant van je auto af te halen dat werkt namelijk zeer goed alleen niet met die harde spons proberen dat geeft beschadigingen

Laatst bewerkt:
Ik ken wel een beetje engels, maar...

't artikel begint met "a regular cleaning glass" middel.
Dan denk ik dus aan een afwasmiddel...
Dan gebruik ik een alcoholhoudend produkt...(?)
Vervolgens geen van al de aromatische koolstofhoudende vloeisoffen.....
maar zeker geen water!

ps: poepie klinkt aardiger...:D

En waarom geen water? Alles waar troep in zit is altijd slechter. Even in laten trekken en je veegt het zo weg.

Nog wat tipjes...en een hor (los te verkrijgen bij elke doe-het-zelf-zaak) nemen, zoals Elisa al meldt, waarom kan dat niet?

Ja, eerlijk gezegd....dat is het enige wat echt helpt.
Geen muggen, geen vliegen en dat voor iets wat je eventueel zelf heel makkelijk in elkaar kunt knutselen voor weinig geld.

Idd, bij mij komt er niks geen ongedierte binnen, gewoon wat los horgaas tegen de ramen gemept...met punaises, ziet er niet uit maar het helpt harrie-goed!

LOL
Poets je misschien liever Jitzuh? ;-)
Probeer het eens met een licht vochtig wonderdoekje :cool: Daar werk ik op de camping mee. Daar stikt het echt van de vliegen dus..............

Anti-insectenstick (vapona) op het plastic van je beeldscherm smeren.

Ze komen bij ons niet door de deuren of ramen, maar waar ze wel vandaan komen weten we ook niet, maar we wonen wel een aan grote weg met aan de overkant een boer. (daar komen ze waarschijnlijk vandaan)
het is hier vooral zomers een echte plaag. en die tip van die plakstrip is ook een goede oplossing maar die strips zijn binnen een paar dagen vol.

Zeker een boer met koeien?
Heel vreemd dat ze niet via deuren of ramen komen.
Gaan ze misschien in de spou, maar dan nog, hoe komen ze je kamer binnen.
Dit heeft eigenlijk niets met je pc te maken. Dat is gewoon een uitingsvorm van een plaag.
Er schijnen toch apparaatjes te zijn die goed electrocuteren. Mug, vlieg, mot.
Als je beeldscherm brand zal hij altijd extra aantrekkelijk zijn door de warmte en het felle licht.
Hang aan het plafond zo'n muskietengeval. Is dat een optie?

Zou zo maar kunnen dat idd die vliegen een weg vinden in de spouwmuur, een spouwmuur bestaat uit een buitenmuur (buitenblad) en een binnenmuur (binnenblad) met daartussen de eigenlijke spouw, een holle ruimte. Mogelijk dat de insektenbestrijding van de gemeente even moet komen kijken, ook met het oog qua gezondheid, lijkt me niet fris hoor.

Ja, dat weet ik, maar hoe komen ze dan binnen? Moet er toch ergens een toegang zijn?

Geplaatst door gezina
Een spouwmuur bestaat uit een buitenmuur (buitenblad) en een binnenmuur (binnenblad) met daartussen de eigenlijke spouw, een holle ruimte. .

Klopt, maar de spouw behoort alleen te ventileren aan de buitenkant. Er mogen geen openingen zijn in de binnenmuur.

Het lijkt mij onmogelijk te bepalen of een vlieg wel of niet via een deur of raam binnenkomt. Bij het openen van een deur kan meer naar binnen gaan dan alleen jezelf. Vliegen zijn snel en klein.

Oh, dat kan makkelijk, elke spleetje/scheurtje waar dan ook komen die krengen binnen. Zelf heb ik een keer een wespenplaag gehad, kiertje onder de vensterbank, was met blote oog niet te zien!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan