tft niet scherp

• Onderwerp starter Onderwerp starter abka
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

abka

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 feb 2005
Hallo, ik ben in het bezit van een dell 17inch monitor en heb er twee problemen mee waar ik zelf niet uitkom:

1. Beeld zelf is scherp maar overal zie je schaduwen bij letters, waardoor beeldscherm weer onscherp wordt. Ik heb van alles geprobeerd.

2. Ik heb net ontdekt dat de bovenste helft van mijn scherm donkerder is dan onderste helft van mijn scherm.

Wie o wie kan mij hiermee helpen.

Alvast bedankt

Er zijn programma's waarvan de makers beweren dat LCD-monitoren een scherpere weergave van letters kunnen krijgen. Ikzelf heb zoiets ooit geprobeerd en er gelijk weer afgedonderd, wellicht is het wel wat voor jou (ik zoek nog even een naam).

Tweede probleem ligt aan de achtergrondverlichting.

Als je de refresh rate wijzigt van bijv. 60 naar 70 zie je vaak ook een verbetering.
Bij mijn Compaq tft zit een optie "faseverschuiving" . Daarmee zie je ook de kwaliteit veranderen. (Ik zeg expres niet verbeteren...)

hallo,

Bedankt voor de tips. Ik heb de refresh rate echter al op 72 staan. Wat betreft achtergrondverlichting: ik heb een plafondlamp hangen, dus dan zou het effect andersom moeten zijn (boven = licht, en onder = donker). Ben wel benieuwd naar het programma dat lcd's beter maakt.

Maar zijn er ook andere lieden die hier ook ervaring mee hebben gehad, of iemand kennen die hiermee geworsteld heeft? Graag jullie reacties en tips.

Groeten Abka

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan