TFT probleem, verschuivingen/ruis

Status
Niet open voor verdere reacties.

ukoker

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2006
Berichten
5
Goedendag,
Ik heb gister een nieuwe TFT scherm gekocht. Een HP L1740. Het beeld is superscherp en ben er helemaal blij mee. Resolutie staat op 1280 / 1024 en 75 hertz, 60 hertz heb ik ook gebrobeerd, zie geen verschil.

Mijn probleem is dat alles op het scherm een soort schaduw heeft, het lijkt een soort onscherpte of verschuiving naar rechts. Het is moeilijk uit te leggen, maar ik denk dat het wel duidelijk is, mits het probleem bekend is.Ik heb alle calibraties geprobeerd, van hp zelf en van mijn videokaart maar het blijft hetzelfde. Wie kan mij de oplossing weergeven.

De laatste driver van het beeldscherm heb ik al geinstalleerd.

Of is mijn scherm gewoon niet goed?

Alvast bedankt,

Koker
 
Laatst bewerkt:
Zit er naast de drivers geen andere software bij die dit kan rechtstellen?
 
Nee, niets lukt.

Het ziet eruit alsof het ingebrand is maar dan alles er 2 keer naast met 1 mm ruimte..
 
Aan welke VGA kaart? aan de VGA of DVI aansluiting? nieuwste drivers gedownload?
Cleartype gebruikt?
Ken je deze al?
 
Nvidia Geforce2 MX/MX400 / VGA aansluiting / Alle nieuwste drivers zitten erop.
Ik gebruik al cleartype en die link van jou heb ik ook al ontdekt.

Het zijn niet alleen de lettertypes, het is gewoon bij al het beeld het geval.
 
moet ik een DVI kabel ofzo kopen, mijn videokaart heeft alleen een VGA uitgang, dan zou ik een VGA - DVI kabel moeten kopen, maar heeft dat dan nog wel enige nut?
 
Laatst bewerkt:
Die kaart is nogal aan de oude kant, kun je die monitor ook op een andere computer proberen? of heb je nog een andere kaart?

Op DVI heb je natuurlijk de digitale weergave, maar dan moet de videokaart uiteraard er wel een aansluiting voor hebben, die heeft die kaart niet, geloof ik, en een verloop maakt niet uit, analoog blijft analoog.
 
Hmm, denk dat datt dan is. Even op een andere PC proberen dan maar. En als t dan goed is, dan is t toch maar tijd voor een nieuwe PC.

haha, heb ik weer een reden om een nieuwe te kopen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan