tft scherm 172fpb defect

Status
Niet open voor verdere reacties.

gekkedennis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 sep 2007
Hallo,

Heb een dell tft met het volgende probleem.
voor een fractie van een seconde heb je even beeld maar verdwijnt ook weer zeer snel.
Daarna gaat het lampje van de aan/uitknop knipperen.

wie heeft hier ervaring mee en weet waar ik moet zoeken in de voeding.

Groeten Dennis

Heb je tft-scherm al op een andere computer uit geprobeerd, dan weet je wat meer.

Ik denk dat TFT scherm een keer te warm is geweest en en door de beveilig is gestoten, neem hét eens met dell op, misschien heb je er nog garantie op.

Hallo

Mocht er inderdaad nog garantie zijn , deze uiteraard claimen.

Ik vermoed echter van niet , daar de vermelde symptomen inderdaad op een voedingsprobleem wijzen.

Meest voorkomend ---> uitgedroogde condensatoren door ouderdom of te hoge temperatuur in de voeding (12V) , waardoor er veel te veel rimpel op de uitgangsspanning komt , met als resultaat de voeding komt in beveiliging (knipperen v/d power l.e.d.)

De betrokken defekte condensatoren vervangen door nieuwe is uiteraard de enige remedie.

De rimpelspanning op de uitgang van een voeding controleren is het eenvoudigste d.m.v. oscilloscoop of in extremis d.m.v. digitale mutilmeter.

Of .... deze voeding laten controleren door lokale t.v. technieker die naam waardig....

Hopelijk niet te technisch .

Peter

Voeding spanningen lopen op en zakken dan weer inelkaar.
Diode (18 volt)naar Hoogspanning wordt heet.

Hallo

"Voeding spanningen lopen op en zakken dan weer inelkaar.
Diode (18 volt)naar Hoogspanning wordt heet."

Betreft dit een zenerdiode ???

Ingebouwde voeding , of een losse netadaptor ???

Zijn de buffer condensatoren reeds gecontroleerd ??

Probeer in elk geval in de mate v/h mogelijke de voeding los (dat deze geen voeding leverd aan het scherm , want 18V is te veel volgens mij)

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan