tft scherm kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

suuus

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Mijn dochter heeft het volgend probleem met haar tft scherm van haar desktop.
Ze krijgt nu alleen beeld als ze de powerknop van de tft scherm aan en uit zet en weer aanzet en dan weer uitzet en ga zo maar door.
Heeft dit eventueel te maken met de condensatoren of resolutie of met de vernieuwings frequentie van de tft scherm?
Hij heeft gisteren nog prima gewerkt.

Alvast bedankt voor jullie hulp:thumb:

Mvg

Dit zou ik eerst proberen. Start de computer wel gewoon op doet die dat wel is het heel simpel je moet dan gewoon proberen of hij het wel doet bij een ander (effe de buurman of iemand anders lief aankijken) of heb jezelf nog een tweede computer dan even kijken, werkt die daar wel op ligt het niet aan het scherm maar aan de videokaart en zo moet je een beetje proberen zo doen ze dat ook in de winkels alleen dan betaal je 75 euro onderzoeks kosten.

Thnx voor je reactie maar dat heb ik dus al geprobeerd met een andere computer want daar had ik dus ook aan gedacht dat het eventueel aan de videokaart ligt maar probleem blijft dus.

Mvg

dit is meestal een kapotte power inverter,dit kan gerepareerd worden maar of dit t nog waard is is de vraag...

kwam op een Engelstalige site terecht en daar hadden ze het dus ook over de power inverter.
Ga deze week even kijken waar die inverter precies zit op printplaat en ga dan alles even doormeten en indien kapot kijken of ik hem zelf kan vervangen want ik zag dat die power inverter ook los te koop is.
Jullie bedankt voor het meedenken en ik hou jullie op de hoogte.

Mvg

Hallo

"met haar tft scherm" ---> merk/typenr/ouderdom ???.

"Ze krijgt nu alleen beeld als ze de powerknop van de tft scherm aan en uit zet en weer aanzet en dan weer uitzet en ga zo maar door."

Dit is de ideale manier om de geschakelde voeding in dit scherm snel om zeep te helpen...

Als je heeeeeeel goed kijkt , en je ziet heel vaag wel beeldweergave , dan is zo goed als zeker de invertror defekt (misschien de lamp , maar met de summier geleverde info ...??)

Indien het scherm echter niet opstart (geen vage beeldweergave en geen powerled die brandt) , dan is er zo goed als zeker van een defekte voeding sprake.

De meest voorkomende oorzaak van een defekte voeding ---> uitgedroogde condensaoren in de voeding.

Peter

ter info

Daar mijn dochter op dit moment studeert aan een universiteit in Engeland en ik hier zit in Nederland kan ik dus niet zien wat het tft scherm dus allemaal doet dus qua beeldweergave etc.
As weekend komt ze thuis en zal ik kijken wat het tft scherm precies doet.

Ps moet dit toch nog even kwijt : misschien zou VDK_p (peter) iets kunnen doe aan zijn belerende taal in zijn tekst want is dit forum er niet om elkaar te helpen?
Je kan het ook op een andere manier zeggen

Mvg

Laatst bewerkt:
update

tft scherm is dus niet meer te repareren daar mijn lieve dochter bij het uitladen van het tft scherm bij aankomt thuis op de grond heeft laten vallen pfffffffff.
Jullie allemaal bedankt voor het mee denken en iedereen wens ik een heel fijn weekend.

Mvg

Er zit dan toch wel op een of andere manier garantie op, uitpak, inpakfoutje, ongelukkige omstandigheden waaronder enz enz. Goed weekend. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan