TFT scherm (Siemens - Nixdorf) vraag over een adapter van deze aansluiting naar D-Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanzwam

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 dec 2003
Hallo iedereen,

Een kennis heeft een TFT scherm van Siemens-Nixdorf gekregen. Is er bij mij mee langs geweest,aangaande de VGA aansluiting. Voor die aansluiting is er een plug aanwezig, zeg maar een 3-tal cm lang en 1 cm hoog.

De contacten zijn zoals bij een USB plug. Het aantal is echter : 18 boven en 18 onder. Nu is mijn vraag : zijn daar adapters voor te verkrijgen, of is weer iets specifieks van Siemens.

De vraag is eerder, heb je niet zo'n aansluiting op de video kaart, het lijkt alsof deze monitor alleen is uitgevoer met een digitale ingang, sommige kleuren kaarten hebben ook een digitale uitgan speciaal om tft monitoren aan te stuuren.
Ik heb zo'n plug hier liggen maar daar heb je niets aan, je zult denk ik toch even naar de plaatselijk pc boer moeten gaan en vragen.

Het is een gewone grafische kaart. Dus D-Sub 15 pins.

Is al naar een ' Pc BOER' geweest, maar die beweert dat er geen adapters voor zijn ????.

Nu, volgens mij dus wel, maar is er iemand die een site kan vinden om deze adapters aan te kopen.

Ik heb mij al rot gezocht, op alle sites in Belgie, maar kan het niets vinden.

Wat is het type van het scherm?? Kan je ook een foto (of tekening) maken van die aansluiting?
Ik vermoed dat je een DFP aansluiting bedoelt, kijk maar even op onderstaand plaatje.

all.jpg

@ maestro12. Ik heb het scherm niet meer in mijn bezit,maar als ik de tekeningen bekijk, zou het inderdaad de DFP aansluiting zijn.

Volgens mij heeft de verkoper dan toch een beetje gelijk.
DFP is alleen is staat om digitale signalen te ontvangen, iets wat je met een analoge kaart dus niet lukt.
Er bestaan trouwens wel adapters van DVI naar DFP, maar dan zal je er een dus een videokaart in moeten zetten met een DVI uitgang.

Ok bedankt. Zal het hem mededelen.

Dan denk ik dat het scherm alleen is gebruitk voor reclame doeleinde, ik heb ook ooit een beelscherm gehad met dit euvel die stond in een slager als reclame bord.
Maar goed, dat terzijde.
Inderdaad die connectors zul je tegen aan moeten lopen.

DFP is een voorloper van DVI en een uitvinding Compaq.

Maar ik komt er nu achter dat er nog een op DFP gelijkende aansluiting bestaat, namelijk OpenLDI en dat gaat echt een probleem worden, deze is namelijk niet compatibel met enige andere vorm van digitale signaal levering en zal dus door tussenkomst van een dure omvormer omgezet moeten worden.

lvds_connector.gif

OpenLDI, LVDS, or MDR-36, is the connector type used by Silicon Graphics on some flat panel monitors, such as the 1600SW. Although this connector looks like a DFP connector, it is wider, and uses different digital signaling. The OpenLDI connection is based on the American National Standards Institute LVDS standard. Although LVDS signals are not directly compatible with DVI, P&D or DFP, Silicon Graphics manufactures a MultiLink adapter that converts the signal types.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan