tft scherm valt ineens uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

leeuwtjuh

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2005
Ik heb bij een 2dehands computerzaak onlangs een beeldscherm gekocht, maar deze blijkt niet goed te werken. Ik ben terug gegaan naar de zaak, maar omdat het beeldscherm heel 'random' uitvalt heb ik daar een uur staan wachten maar toen deed ie het gewoon. Ik kon dus geen beroep doen op mijn garantie en ik hoop dat jullie me dan kunnen helpen.

Mijn beeldscherm valt soms ineens uit. Dan wordt het beeldscherm zwart, maar soms zie je nog wel heel vaag achter het zwart de programma's waar je mee bezig was. Ook zet ik mijn scherm wel eens uit om energie te besparen, ook dan gaat ie vaak niet meer aan. Dat wil zeggen, voor 2 seconden blijft ie aan en dan valt ie weer op zwart. Soms helpt het dan het beeldscherm weer aan of uit te zetten, soms ook niet.

De drivers voor het beeldscherm zijn geinstalleerd, en ik weet me geen raad meer. Het is erg onhandig en nu zit ik met een beeldscherm dat het vaak niet doet als ik dat wel wil. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!:o

Alvast bedankt!

De drivers van je videokaart al geupdate????

Dat niet, ik ben nu alleen even kwijt hoe je kunt vinden welke videokaart je hebt. Ik heb zo'n onboard-ding als het goed is. Hoe kom ik er dan achter welke ik heb?

Oké, dankjewel. Dan krijg ik deze informatie:
Video Card : VIA/S3G UniChrome Pro IGP
En met een beetje googlen kom ik steeds op deze site terecht als ik de driver wil downloaden: http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=2
Eerst selecteer ik dan 'windows XP' en dan 'Integrated Graphics' maar dan staat mijn S3G er toch niet bij. Wat doe ik dan verkeerd:eek:?

Je kunt RadarSync eens proberen.
Het is een gratis programmaatje, dat je hard- en software scant en dan aangeeft voor welke drivers etc. een update beschikbaar is.

http://www.radarsync.com/

Je kunt RadarSync eens proberen.
Het is een gratis programmaatje, dat je hard- en software scant en dan aangeeft voor welke drivers etc. een update beschikbaar is.

http://www.radarsync.com/

Volgens dit programmaatje is mijn driver al up-to-date. Want hij vind hem niet met scannen. Dus dan is het toch een ander probleem denk ik, want ik heb toch wel eens een driver voor mn videokaart geinstalleerd, dacht ik...

Staat er in de scan van RadarSync helemaal niets dat je kunt gebruiken ?

Dit lijkt mij geen driver probleem, immers als het beeldscherm 'op zwart gaat' dan zie je nog heel vaag de programma's.
Dit duidt meer op een defect in het backlight gebeuren (inverter), wellicht dat ze dat bij de 2dehands computerzaak even door kunnen meten.

Dit lijkt mij geen driver probleem, immers als het beeldscherm 'op zwart gaat' dan zie je nog heel vaag de programma's.
Dit duidt meer op een defect in het backlight gebeuren (inverter), wellicht dat ze dat bij de 2dehands computerzaak even door kunnen meten.
Het leek mij ook geen driver probleem, nee. Ik ga kijken wat ik met deze informatie kan ^^

Heb ook zo'n probleem gehad. Na lang zoeken heb ik het gerepareerd. De trafo's op de print zatten los. Opnieuw solderen en probleem opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan