tft scherm welke kabel?

• Onderwerp starter Onderwerp starter jefke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jefke

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2003
hoi helpers,

ik heb eigenlijk geen probleem met de weergave op mijn scherm, ik heb zopas een benq monitor gekocht, nu krijg je er een hele hoop kabels bij, weet eigenlijk niet goed waarvoor ze dienen.

ik heb de monitor verbonden met de pc dmv een zwart kabeltje met aan weerszijden een blauwe kop, dit werkt zonder problemen, wat is nu het verschil tussen deze kabel en die andere kabel die ik bij de monitor heb gekregen (kabel met kop met allemaal pinnetjes)

Die andere kabel zal een DVI aansluiting zijn, speciaal voor TFT schermen.
Dit is dacht ik beter dan de normale aansluiting.
Je moet wel in het bezit zijn van een videokaart met DVI connector.

DVI staat voor Digital Video Interactive.
Een standaard van de Digital Display Working Group. DVI is een aansluiting op een monitor (TFT) en een uitgang op de videokaart. DVI accepteert de digitale videosignalen van de computer.
dvi.jpg

Bron quote+afbeelding:
http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3

Laatst bewerkt:
Niet veel, maar het scheelt weer twee keer een vertaalslag.
Wat er nu gebeurd, de videokaart produceert een digitaal signaal (immers in de pc gebeurt alles digitaal), je videokaart zet het om naar een analoog signaal, je stuurt het door de kabel heen, vervolgens maakt je scherm er weer een digitaal signaal van want het is een digitale monitor.
Als je de DVI kabel gebruikt wordt dus direct het digitale signaal uit je videokaart getransporteerd naar je monitor zonder omzettingen.

Vaak moet je trouwens wel via het menu van de monitor de DVI ingang activeren.

[edit]Jefke heeft een bericht weggehaald[/edit]

Laatst bewerkt:
ok, met als gevolg dat het misschien wat sneller gaat allemaal? Beeld wat beter? Als het helemaal niets opleverd waarom is het dan beter?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan