>> TFT scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Albeir

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2001
Het is bij ons in de buurt computerbeurs waar 2de hands en ook nieuwe computers / onderdelen worden verkocht.
En ik ga uitzien naar een TFT scherm. Naar wat moet ik zien i v m kwalteit,...

Hartelijk dank

Je moet goed opletten of er ook dode pixels op het scherm zitten. Dus zou je de monitor in actie moeten zien

Geplaatst door m@rio
Je moet goed opletten of er ook dode pixels op het scherm zitten. Dus zou je de monitor in actie moeten zien
maat van me zei dat de responstijd ook van belang was?

Het mooiste is wanneer je het scherm werkend kan zien. Je kunt dan zelf controleren op dode pixels, alhoewel een dode pixel zeer lastig te ontdekken is. Verder moet je inderdaad kijken of de monitor helder en scherp is en de totale responsetime moet 35ms of lager zijn. Liever rond de 20ms.

Ik vraag me hierbij meteen af of je zoiets wel op een beurs moet gaan kopen... Ik zou iig zorgen voor een goede garantieregeling...

Ik zou ten eerste nooit een TFT op een beurs aanschaffen.
Ik heb zelf een Iiyama 17 inch TFT en pas de derde was dode pixel vrij.
Ik had speciaal met m'n pc-boer afgesproken dat ik 'm absoluut zonder dode pixels wilde hebben.
Mijn raad; ga gewoon naar een goede pc zaak en spreek daar af dat ondanks de controle aldaar je de TFT mag omruilen als je thuis toch nog een dode pixel ontdekt.
Niets is meer irri dan een dode pixel in je scherm, kijk ook op de site van de fabrikant wat hun maatstaf is qua dode pixels, er zijn maar weinig leveranciers die een "geen dode pixel garantie" geven.
Het controleren terplekke, doe je het best door de achtergrond op geen te zetten en bij de vormgeving deze achtereenvolgens op zwart > wit > blauw te zetten, daar dit de kleuren zijn waarbij je de dode pixels het snelst ontdekt.
Schuif ook de aanwezige iconen even opzij om te zien of er daar geen achter zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan