The Battle for Middle-Earth Start niet op, geen reactie na splashscreen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fspilot221

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2010
Hallo allemaal,

omdat ik mijn pc opnieuw had geinstalleerd moest ik ook alle spellen opnieuw installeren. Toen ik BFME2 zonder problemen had geïnstalleerd, wilde ik natuurlijk proberen of ie het deed. Hij kwam bij het groene splash screen met rivendell op de achtergrond, daarna zag ik weer alleen het bureaublad, daarna voor een paar seconden weer het splash screen en dan stopt het ineens zonder een error of foutmelding te geven. Voor dat ik mijn OS opnieuw installeerde gebruikte ik Kaspersky internet security, toen werkte het zonder problemen. Nu gebruik ik die stomme BitDefender, misschien komt het daardoor?
En ja, ik heb een legale versie van BitDefender en van BFME2.
Op mijn vaders laptop werkt het spel zonder problemen.
Ik had al de 1.6 patch geprobeerd, maar dat werkt ook niet. Ik heb BFME2 ookal opnieuw geïnstalleerd, en dan doet ie het alsnog niet! :(

Ik hoop dat iemand een antwoord op mijn vraag kan geven :thumb:
En iedereen nog een gelukkig nieuwjaar :p

Ja, het kan best zijn dat Bitdefender hem blokeerd schakel de firewall eens uit en kijk of hij het dan wel doet? Volgens mij kan je hem ook wel ergens toevoegen aan uitzonderingen....

Dat heb ik al geprobeerd, maar aangezien de BitDefender instellingen moeilijk zijn te veranderen, zal ik het nog is proberen :thumb:

EDIT: ik heb net verschillende dingen geprobeerd, ik heb BFME2 toegevoegd aan uitzonderingen van de firewall en antivirus, ik heb ook BitDefender helemaal uit gehad, maar niks helpt. Ik zie wel een BFME2.exe in taakbeheer staan, maar zodra het splash screen sluit sluit ook de BFME2.exe...

Laatst bewerkt:
Als ik kaspersky sluit staat hij nog gewoon bij taakbeheer, weet je zeker dat je hem helemaal uitgeschakeld heb ?

Sorry voor het late antwoord. Ik heb in Windows Firewall gekeken en het bleek dat het nog geactiveerd stond, terwijl een Internet Security hoort te vragen of je de Windows firewall of de gekochte firewall wilt gebruiken. Dit deed BitDefender tijdens de installatie niet, waardoor er 2 firewalls op mijn pc werden gebruikt. :p Ik heb de Windows Firewall uitgeschakeld en LOTR BFME2 nog een keer geprobeerd maar geen resultaat. Ik kan ook moeilijk na gaan of het door BitDefender komt omdat dit programma niet volledig uitgeschakeld kan worden.:confused:

:thumb::thumb:

EDIT: ik heb de firewall en AntiVirus van BitDefender allebei uitgeschakeld maar LOTR BFME2 start nog steeds niet... :(

Laatst bewerkt:
Ik heb EA games al een paar dagen geleden een mailtje gestuurd met uitgebreide informatie over mijn probleem, maar ik heb nog geen antwoord ontvangen. Ik verwacht dan ook niet echt een antwoord te krijgen van hun klantenservice :o
dus ik hoop dat ik nog een suggestie krijg op dit forum :thumb:

Laatst bewerkt:
Aan die smiley te zien weet je zelf al het antwoord :p
ik heb geen zin om mijn OS opnieuw te installeren voor een spel dat alleen mijn broer speelt :D ik zal nog even afwachten. Maar bedankt voor al je hulp:thumb:

Rechtermuisknop>eigenschappen>compatibiliteit>uitvoeren als administrator>in compatibiliteitsmode uitvoeren>windows xp>toepassen

Ook al geprobeert?

Ik heb maar één gebruikeraccount dus dat is Administrator. En mijn OS is xp dus ik kan sowieso niet in compatibiliteitsmodus XP uitvoeren. En LOTR BFME II ondersteund geen OS's onder XP :)

Ik zie dat je BitDefender hebt uitgeschakeld. Heb je ook al geprobeerd om BitDefender (tijdelijk) helemaal te verwijderen om te kijken of je zo het spel wel kunt spelen? Dan weet je meteen of het probleem daadwerkelijk bij BitDefender ligt.

Bedankt voor de suggestie! :thumb: Ik zal het zo snel mogelijk proberen! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan