the default gateway is not available

Status
Niet open voor verdere reacties.

waney123

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2003
Het was al weer lang geleden dat ik netwerk problemen heb.. Sinds een dag of 3 heb ik problemen dat mijn internet (wanneer hij lang moet wachten) uitviel.
Ik heb windows 7 (mcafee AV) en slow pc-fighter programma die er voorzorgt dat mijn pc schoon blijft maar nu dus niet.
Na connect te geven doet mijn internet het weer maar telkens als hij lange wachttijd heeft dan viel dit telkens uit.Heb een wifi(usb) en is op WPA personal.
Wat moet ik doen om altijd verbinding op internet te krijgen?:(

Je kan kijken of je buurt bewoners, die ook 'n router hebben, op hetzelfde kanaal als jij zit. Dit doe je met dit programmatje:

http://www.netstumbler.com/downloads/

Indien er mensen op je kanaal zitten verander 'm dan. Het liefst kanaal 1,6 en 11.;)

Met vriendelijke groet,

~Hannibal392~

O en waarom dan kanaal 1 of 6 of 11?

Hier blijken dat nou juist de drukst bezette banden te zijn. Veel routers hebben kennelijk deze kanalen als default?

Ik gebruik trouwens inSSIDer om de verdeling in the air te checken, dat laat alles heel mooi zien. Toen heb ik gekozen voor een band met de minste buren.
Tegenwoordig zijn er vaak zo veel wifi zenders dat je altijd wel een op- of vlak naast jouw band hebt.
Kijk dan naar de relatieve signaalsterkte. Een heel zwakke zender druk je wel weg maar als het de buurman is lukt dat niet zo makkelijk meer.

Laatst bewerkt:
O en waarom dan kanaal 1 of 6 of 11?

Hier blijken dat nou juist de drukst bezette banden te zijn. Veel routers hebben kennelijk deze kanalen als default?

Ik gebruik trouwens inSSIDer om de verdeling in the air te checken, dat laat alles heel mooi zien. Toen heb ik gekozen voor een band met de minste buren.
Tegenwoordig zijn er vaak zo veel wifi zenders dat je altijd wel een op- of vlak naast jouw band hebt.
Kijk dan naar de relatieve signaalsterkte. Een heel zwakke zender druk je wel weg maar als het de buurman is lukt dat niet zo makkelijk meer.

Ik werd altijd op een forum aangeraden (Ziggo forum) dat je júist kanaal 1,6, en 11 moet kiezen. En inderdaad, het kan ook aan de zender liggen van de router. Dat was ik dus helemaal vergeten. Ahh ja, dan weet ik het nu, he.:p

Met vriendelijke groet,

~Hannibal392~

Bedankt allen....
Ik zat op kanaal 1 (UPC) en ben naar 3 geswitched ...prima geen verstoringen meer.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan