the request could not be performed because of an I/O device error

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quinten132123

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2008
hallo,
ik probeer windows xp op mijn pc te installeren, de eerste stap is gelukt, nu moest ik hem opnieuw opstarten(ook even de boot priority wijzigen) en nu krijg ik de foutmelding:
the request could not be performed because of an I/O device error
iemand een oplossing:confused:

Moest je 'm zelf opnieuw opstarten of deed Windows dat?
Waarin heb je de 1 bootdevice dan veranderd?
Kijk ff hier omtrent je foutmelding.
Wat heeft er eerst opgestaan? (OS)
Heb je alle drivers al geïnstalleerd incl. de chipset?

Laatst bewerkt:
hallo er stond iets van windows is going to restart your computer in 15,14,13 etc.
of je kon op enter klikken als je wou, dan herstartte hij meteen, dat heb ik dus gedaan.
de bootdevice heb ik verandert in de BIOS settings, dus voor windows.
er heeft eerst ook windows XP opgestaan, maar ik heb de hele harde schijf geformatteerd, dus daar kan het waarschijnlijk niet aan liggen.

Heb je alle drivers al geïnstalleerd incl. de chipset?
die vraag snap ik niet, ik kan toch nog niks installeren als windows er nog niet opstaat

Wat ik hier uit opmaak is dat je je bootdevice te vroeg hebt veranderd.Als windows uit zichzelf opnieuw herstart wil dit niet zeggen dat hij de installatie-cd niet meer nodig heeft.
Windows start automatisch van de harde schijf op als hij de cd niet meer nodig heeft.
Volgens mij is het hier fout gegaan en had je de installatie-cd er gewoon in moeten laten zitten,je zou voor 'n repair kunnen kiezen en anders het hele proces overnieuw.
De bootdevice kun je achteraf altijd nog veranderen dat moet je tijdens de installatie niet doen.
Succes!

hallo,
ik had het eerst ook niet gedaan, maar daarna begon hij gewoon weer bij stap 1, en stond er of ik over de geìnstalleerde windows heen wou installeren, maar ik zal het nog eens proberen.

Geef 's ff wat meer info,is het een nieuwe pc?
Zo niet hoe oud is de schijf/pc ?
heb je kort geleden zelf 'n nieuwe schijf/cd/dvd-station erin gezet?
of de kast open gehad?
wat voor 'n besturingssysteem stond er eerst op?
hoe groot is de schijf waarop je probeert te installeren
wat zijn de verdere specificaties van je systeem

Kijk 's bij:
uitvoeren
type
compmgmt.msc
enter
kijk bij schijfbeheer wat de status is van de nieuwe de schijf

maar ik kom toch helemaal niet in windows?
windows is toch nog niet geïnstalleerd, hoe kom ik dan in cmd?

Sorry,was ik ff vergeten heb je je nieuwe schijf wel goed aangesloten?
Alle kabels goed aangedrukt?
Is 't een Pata schijf (brede kabel) os S-ata dun rood kabeltje?

het is zo'n brede kabel, hij is best oud, ik heb hem nog ergens in een oude pc ''gevonden''.
maar voorderest runt hij de setup wel goed enzo, dus ik denk niet dat het aan de kabels ligt.
maar het zou goed kunnen dat het aan het schijfstation ligt.

heb je nog een suggestie?
want de pc ligt al 4 dagen ong. open, en ik schiets niks meer op:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

Dan heb je toch kans dat er iets mis is met die kabel,de foutcode I/O device error wil zeggen dat er geen data gelezen of gekopiëerd kan worden v.h. cd of dvdstation oftewel door vuil op de cd/dvd,beschadigde cd/dvd,vuil op de leeskop, beschadigde datakabel enz.
Aangezien je Windows nog niet in komt moet je 't toch zoeken in de aangesloten hardware,andere cd/dvd, ander schrijf/leesstation,datakabel vervangen,aansluitingen controleren kortom genoeg om te controleren zou ik zeggen.
Belangrijke vraag:
Heeft de pc eerder wél gedraaid? Of waren er toen ook problemen aangezien je er 'n nieuwe schijf hebt ingezet?

de harde schijf was gecrasht, en het dvd station was kapot, maar dat had echt niks met de pc te maken dat weet ik zeker.
een andere dvd heeft hij wel gelezen.
het zou kunnen dat de dvd vuil is.

Andere vraag,hoe oud is je pc en wat is het er voor een? Merk/type enz.

dat weet ik niet, ik heb hem nog ergens ''gevonden'' .
het is een beetje moeilijk uit te leggen, hij was achtergelaten door de vorige eigenaar, maar niet op een vuilnisbelt ofzo. gewoon in een kelder.

Waarschijnlijk is hij niet voor niets achtergelaten door de vorige eigenaar,als je 'm zo hebt "gevonden" zal er ook wel wat mee aan de hand zijn.
Als je verder zelf geen onderdelen van andere "oude" pc's hebt, die je evt. als vervanging kunt gebruiken, wordt dit een heel moeilijk verhaal en ben ik bang dat ik je niet verder kan helpen.
In ieder geval succes verder!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan