The Sims 2 loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

cacharel

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2008
Berichten
12
Hoi iedereen,
The Sims 2 crasht snel na het opstarten. Ik heb genoeg vrije ruimte, de nieuwste DirectX-versie en het stuurprogramma is up to date. Ik heb The Sims 2 CD patch geïnstalleerd zodat het programma lekker zou lopen, maar dat heeft niet geholpen. Nou heb ik in het read me bestand gelezen dat mijn videokaart niet ondersteund wordt. Er waren 2 oplossingen:
- stuurprogramma bijwerken (is al up to date)
- hyperthreading uitschakelen in BIOS (al gedaan)
Weet iemand nog iets anders waar het aan kan liggen en wat ik eraan kan doen?

Extra informatie:
Grafische kaart: GeForce 6600
Besturingssysteem: Windows XP, 32-bit (Service Pack 2)
DirectX-versie: 9.0c
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt me sterk dat The Sims opeens ophoud met spelen.

Heb je toevallig iets extra's geïnstalleerd of gedownload tot hij niet meer speelde?

Probeer eens een virusscan. ;)
 
Het lijkt me sterk dat The Sims opeens ophoud met spelen.

Heb je toevallig iets extra's geïnstalleerd of gedownload tot hij niet meer speelde?

Probeer eens een virusscan. ;)

Ja, dat lijkt mij ook vrij sterk haha. Virusscan al geprobeerd, was niks te vinden. Ik kan me niet echt herinneren of ik iets gedownload heb oid, muziek sowieso, misschien films maar verder niets bijzonders.
 
Je geheugen zit ook niet te vol? Hoeveel heb je dan ongeveer over?

Misschien een keer je computer stofzuigen ( Tenzij het een laptop is ) :shocked:

Ik denk nog even verder over nog meer oplossingen..

Bij XP komen namelijk niet zo veel problemen voor .. :D
 
Ik heb nu 5 GB vrije ruimte op de schijf waar die geïnstalleerd staat. Ja, kan m'n pc wel een keer schoonmaken idd, zal het doen. Ik heb vandaag ook nog maar een keer de CD schoongemaakt met een cleanse kit, maar zoals je al weet onderhand: het heeft niet geholpen haha.
 
CCleaner, progje waarmee je ook wat mee kan verwijderen.

Niks vreemds te zien in Apparaatbeheer?

Andere spellen speelt ze wel gewoon? Want als andere spellen het ook niet doen is dat het.

En ik neem ook aan dat het geen gekopieerde CD is? :rolleyes:
 
Heb jij ook downloads in het spel zelf zitten? Zo ja, dan kan het zijn dat daar één tussen zit die voor deze ellende zorgt.

En hoe zit het met uitbreidingspakketen? Ook geinstalleerd of alleen het originele spel? Want de uitbreidingen stellen weer andere eisen aan je pc dan alleen het origineel.
 
Nope, geen downloads en ook geen uitbreidingspakket(ten).

Medal of Honour Allied Assault crashte eerst na het afsluiten, maar sinds ik de nieuwe drivers heb geïnstalleerd niet meer. Geen gekopieerde CD nee. Ook niets vreemds te zien in apparaatbeheer.

Het is echt bizar haha.
 
Laatst bewerkt:
Jou videokaart word gewoon ondersteund door het spel, dus hoe je daarbij komt is mij een raadsel.

Zou je nogmaals het spel opnieuw willen installeren, waarbij je echt alles verwijdert. Dus via confuguratiescherm, software het spel verwijderen en vervolgens op de verschillende loakties op je pc de rest verwijderen. Ook de map met savegames en dergelijke, want die staat ergens anders.

Gebruik las je ze niet akn vinden de zoekfunctie van xp en zoek op Sims.

Pas daarna opnieuw installeren en kijken of er nu verbetering is.

Krijg je trouwens ook een foutmelding? Zo ja, welke is dit exact?
 
Oh, bizar. In het readme bestand stond mijn videokaart niet bij ondersteunde videokaarten van NVIDIA Geforce serie, vandaar!
Oké, will do. Ik had inderdaad niet de mappen van saved files e.d. verwijderd, maar alleen het programma via het configuratiescherm. Ik ga kijken of 't werkt!
Krijg geen foutmelding, het spel loopt gewoon vast (beeld crasht, muziek loopt vast) en je kunt niks meer doen met de computer behalve opnieuw opstarten ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik moet echt eerlijk toegeven dat ik geen idee heb wat hier aan de hand is! En daardoor weet ik ook niet wat ik nog kan doen om te helpen.

Misschien dat andere lezers van dit topic nog een optie hebben?
 
Maar als zij/hij gewoon andere spellen kan spelen ligt het niet aan de kaart.
Het lijkt me toch sterk dat een ''goede'' , ''nieuwere'' videokaart The Sims 2 niet aankan.

Je kan ook eens proberen om de nieuwere downloads van de drivers gewoon te deleten, om te kijken of het je dan wél lukt om op de Sims te komen. Soms zit er gewoon een bug (klein foutje) in een nieuwere patch/download.
 
Maar als zij/hij gewoon andere spellen kan spelen ligt het niet aan de kaart.
Het lijkt me toch sterk dat een ''goede'' , ''nieuwere'' videokaart The Sims 2 niet aankan.

Je kan ook eens proberen om de nieuwere downloads van de drivers gewoon te deleten, om te kijken of het je dan wél lukt om op de Sims te komen. Soms zit er gewoon een bug (klein foutje) in een nieuwere patch/download.

@ dOmzyDe 6600 is GEEN nieuwere kaart. Maar volgens de officiele site word deze normaal ondersteund door het spel. Zelf heb ik het spel ook gedraaid op deze kaart, geen enkel probleem tot je het spel op High probeert te draaien, ja dat wil niet...

Drivers, ja zou mogelijk zijn. Heb je nog een driver cd bij de comp? Zo ja, delete dan je driver en installeer die van de cd eens. Let wel, je videokaarrt driver, geen andere.
 
Het opnieuw installeren heeft niet gewerkt. Ik betwijfel of het zin heeft om de drivers te verwijderen, want voordat ik deze drivers had (dus met degene die er opstonden), had ik precies hetzelfde probleem. Dat is ook de rede dat ik de nieuwe heb gedownload. Iniedergeval bedankt, ik zoek nog wel verder. Het is natuurlijk The Sims 2 maar, maar toch zuur als iets niet werkt!
 
Lita, ik ben niet bekend met videokaarten, sorry hoor!

En dan valt de optie ''drivers'' dan al eigelijk af.
Zoals Lita zei, wou je de game op ''high'' zetten? Ik denk dat dit qua resolutie of beeldkwaliteit of iets is. Of de graphics als ik me niet vergis.

Want als dat zo is, is er misschien geen enkel punt dat je dit terug kan zetten. Ik weet niet of dit bij een herinstallatie verholpen wordt.. wat ik trouwens wel denk, :confused::shocked:
 
Ik had hem eerst gewoon op de standaard instellingen? Daarna heb ik nog dingen geprobeerd als 256 kleuren etc. of dat dan wel werkte, maar ook niet.
 
Dan loop ik echt vast. Mijn ideeën zijn op. :eek:
 
Ik denk dat het hoofdprobleem toch echt bij de kaart ligt. De 6600 is niet één van de nieuwste.

Ik zou toch een andere kaart proberen/overwegen. Een videokaart verslechterd ook in mate van tijd of stofzuig je computer eens letterlijk zodat al het stof beetje weg is. :p

Kijk nog eens op de site:
www.canyourunit.com

Of je PC aan de minimun eisen voldoen (liefs meer dan).
Kan ook aan je processor liggen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan