The Sims Luxe Edition doet het onder Vista ineens niet meer, melding onvoldoende RAM

Status
Niet open voor verdere reacties.

overwijk

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2007
Mjn zoons spelen sinds kort The Sims Luxe Edition op hun pc met Vista Basic.
Dat ging gewoon goed (hoewel op de omslag van het spel Vista niet wordt genoemd).

Onlangs hebben ze een stel uitbreidingspakketten geinstalleerd (Op vakantie, beestenboel, superstar en abracadabra) en daarmee een aantal keren goed kunnen spelen.

Sinds gisteravond is het echter mis. Na opstarten van de game komt nog wel het startmenu in beeld, maar daarna al snel de boodschap dat er een fout is opgetreden en dat het spel pas weer kan worden gespeeld als er een oplossing is gevonden.
Er zou dan een meldingsbericht komen.

Het merkwaardige van de meeste foutmeldingen is, dat er staat dat er niet wordt voldaan aan de eis van 64RAM.

De jongens hebben echter een pc met liefst 3Gb RAm!!!

Wie oh wie herkent deze foutmelding en wat kan eraan gedaan worden??

Dank alvast namens twee fanatieke Sims-spelertjes!!

Weet je heel zeker dat de melding over werkgeheugen RAM gaat en niet over video(kaart)geheugen?
Welke videokaart zit erin?
Wat voor een pc is het? Zelfbouw of een "compleet gekochte" Dell / HP / Compaq / Paradigit etc. etc.

Laatst bewerkt:
Dank Pasja,

Antwoord op je vragen.
De pc is van Packard Bell type iSTART D2230.
Besturingssysteem: Vista Home Basic, incl. SP 1.

Processor: Intel Pentium Dual Core 1,6 gHz
Geïnstalleerd fysiek geheugen: 3,00 GB

Videokaart(en): nVIDIA GeFORCE 7050/nVIDIA nFORCE 610i
RAM-geheugen: 256 MB

Hopelijk kun je hier iets mee.

gr.,

Eel

Ik kan niets verzinnen wat een dergelijke melding (64 MB) veroorzaakt. Hooguit een wisselbestandsgrootte die niet toereikend is, maar als niemand aan het virtuele bestand heeft gerommeld, zou dat ook niet de oorzaak kunnen zijn.
Kortom, ik weet het dus gewoon niet.

Wat te proberen valt: game eraf, game erop en dan uitbreiding voor uitbreiding erop en na elke installatie eerst even testen. Het is een dooddoenertje, maar ik weet echt niets anders.

Denk eerder dat die versie van The Sims gewoon niet lekker werkt onder Vista.

Is er geen update van het spel?

Heb je al geprobeerd het spel uit te voeren in de compatibiliteitsmodus winxp sp2?

Kan je instellen door rechts te klikken op de snelkoppeling naar het spel. Kies voor eigenschappen en ga naar het tabje Compatibiliteit. Daar in de modus kiezen voor xp of lager (weet niet zeker of je nog lager kan, heb zelf geen vista).

Ook al in de XP-modus geprobeerd, maar hij smijt me er net zo gemakkelijk uit.
Tenslotte geprobeerd als administrator, maar hetzelfde resultaat als eerder.

Met systeemherstel naar een punt vóór de installatie van de aanvullingssets gegaan, het spel gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd (nog zonder aanvullingen), maar zelfs het spel zonder aanvullingen werkt nie meer.
Er komt nog wel een startscherm waarbij je driemal verder kunt klikken naar een volgend scherm, maar daarna is het ineens "pits" en komt de melding in beeld.

Overigens is de RAM-melding niet meer aanwezig, wel een algemene foutmelding.

Rara.

Het zal toch niet zo zijn dat er een reepje defect of bijna defect is? Met ander pc gebruik geen problemen?

Ik heb het spel vandaag even op mijn pc met Windows XP uitgeprobeerd.
Het merwaardige is, dat ik dan weliswaar enkele stappen verder kom (na aanklikken "spelen" in opstartscherm), maar ook ik kom niet aan spelen toe.

Alsof er iets conflicteert, want mijn pc voldoet in alle opzichten aan de eisen die het spel stelt.
Het spel vraagt DirectX 8, ik heb hoger, kan dat het zijn?

Vreemd blijft hét in ieder geval.

Ik heb Vista. En the sims 2. Vista is nog niet goed ontwikkeld in beveiliging en denkt dat alle grotere spellen fout zijn. Als je je beveiliging uitschakeld is kan dat het spel werkt. Oh en is het een gedownload spel? Die moet je met CRACK spelen. xx

Kijk eens bij je geheugen het kan dat je te weinig geheugen hebt. En er zijn programma´s op je computer die onzichtbaar geheugen innemen. Probeer ook eens wat overtollige dingen te verwijderen. Of gebruik ccleaner. Typ dat maar in in een zoek machine. Ik probeer je alleen te helpen!

Ik heb Vista. En the sims 2. Vista is nog niet goed ontwikkeld in beveiliging en denkt dat alle grotere spellen fout zijn. Als je je beveiliging uitschakeld is kan dat het spel werkt. Oh en is het een gedownload spel? Die moet je met CRACK spelen. xx

Eerst even goed lezen, de vraag gaat over de eerste Sims en niet over The Sims 2.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan