Thee over laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomdb

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2008
Hallo iedereen,

ik heb afgelopen woensdag ongeveer een halve beker thee (zonder suiker) over het toetsenbord van mijn laptop gegooid terwijl hij aan stond.. Ik heb hem daarna even open gehad en heb de natte plekken die ik kon zien drooggemaakt. Ik heb alleen het volgende probleem: ik kan de laptop ongeveer een minuut lang gewoon gebruiken, dan doet werkelijk alles het. Daarna gaat de laptop automatisch 'scrollen'. Als ik in een tekstbestand bezig ben gaat hij naar de laatste regel, als ik op internet zit gaat hij getrapt, (dus niet in een keer maar telkens ongeveer een half scherm) helemaal naar beneden. Het touchpad reageert dan ook niet meer goed, maar heel schokkerig.
Hierop dacht ik: als ik het touchpad uitschakel(dus de driver van het touchpad), is het probleem opgelost. Dit is echter niet het geval.

Heeft iemand suggesties wat ik het best kan doen? Zou het kunnen helpen als ik het touchpad hardware-matig loskoppel(als dat mogelijk is)?

De laptop is een Dell Latitude D630.

Alvast bedankt:thumb:,
Tom

Hoi,

Je maakt een 'denkfout':
Je gaat er gemakshalve van uit, dat je touchpad niet goed zou zijn.
Echter, als één van de andere toetsen (bijvoorbeeld PgDn of pijltjestoets-naar-beneden) blijft 'hangen' dan werkt het touchpad vaak ook niet meer goed.
De computer krijgt stomweg tegelijkertijd meer 'opdrachten' en kan daar niks mee.

Dus defect Touchpad ..... ??? Denk het niet vooralsnog.

Een nieuw toetsenbord kost je zo'n 70 euri ......

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je de touchpad kan loskoppelen. Al gebrobeerd om er een USB-Muis aantesluiten? kan ook helpen ;)

Kun je de toetsenbord uitschakelen via de BIOS? Kan ik tenmiste wel.

Meestal heeft je laptop een F-knop die icm je Fn-knop je touchpad uitschakelt

@vanveelen, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik zal eens kijken of ik die toetsen los kan maken ofzo.

@pity123 ik werk vrijwel altijd met USB-muis, maar dat helpt helaas niet. Ik blijf liever met mijn vingers uit het BIOS, ben altijd bang om daar fouten te maken.

@snijworst, daar heb ik ook naar gezocht, alle F-toetsen in combinatie van de Fn-toets geprobeerd maar dat hielp helaas niet.

Bedankt voor alle tips! Ik post wel weer wat als ik vooruitgang heb geboekt :)

Hallo allemaal,

de oorzaak is inmiddels bekend, het is de Page-Down toets. Als ik het toetsje eraf haal helpt dat echter niet. Weet iemand een manier om ervoor te zorgen dat die toets geen signaal meer verzend? Ik gebruik hem toch nooit.

Mvg,
Tom

Wellicht toch nog vochtig .... bij thee zonder suiker zou het opgedroogd niet meer moeten kleven.
Toetsje er nog een keer áf en een föhn een poosje erop (niet op de heetste stand .....)

Hallo allen,

volgens mij is het probleem opgelost door een nieuw toetsenbord erin te zetten! Dank voor alle hulp+tips!

Tom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan