themas doen het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dereau

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2007
sinds ik mijn computer opnieuw heb opgestart heb ik het oude windows thema , geeft hij aan dat er programma's geblokkeerd worden bij het opstarten en als ik op thema druk in het configuratiescherm krijg ik de melding dat Windows-hostproces (Rundll32) niet meer werkt. Wat moet ik doen?

thema's was trouwens niet in het configuratiescherm maar bij de voorkeursinstellingen van de pc.

sinds ik mijn computer opnieuw heb opgestart heb ik het oude windows thema , geeft hij aan dat er programma's geblokkeerd worden bij het opstarten en als ik op thema druk in het configuratiescherm krijg ik de melding dat Windows-hostproces (Rundll32) niet meer werkt. Wat moet ik doen?
Systeemherstel?

Of een system files check met herstelmogelijkheid.
Start->uitvoeren-> sfc /scannow (intypen).

kun je me misschien uitleggen hoe ik dat moet doen? ik heb vista pas en ik kan er nog niet zo goed mee overweg.

ik heb systeemherstel gevonden, maar hij vindt nog geen herstelpunten. ik ben nu ook bezig om een scan mat norton internet security uit te voeren.

kun je me misschien uitleggen hoe ik dat moet doen? ik heb vista pas en ik kan er nog niet zo goed mee overweg.
Systeemherstel:
Start->alle programma's->Buroaccessoires->systeemwerkset->systeemherstel.

System files check.
Start->uitvoeren-> sfc /scannow (intypen) -> OK.

Als "Uitvoeren" niet in je startmenu (rechterkolom) zit, kun je het er zo inkrijgen.

Klik met de rechtermuisknop op de start-knop.
Klik op "eigenschappen".
Klik op "aanpassen".
Zet in dit venster een vinkje bij "uitvoeren weergeven"
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=285880

nadat ik het commando sfc /scannow heb uitgevoerd krijg ik helemaal niks te zien op mijn scherm. Hoe weet ik nu dat het iets doet? Zijn er nog meer mogelijke oplossingen?

Laatst bewerkt:
het systeemherstel werkt niet, hij zegt dat er een probleem was en dat ik het opnieuw kan doen. Ik heb het opnieuw gedaan, maar dat werkte ook niet. En nu zit ik dus nog steeds vast aan het oude windows thema zonder een werkende rundll32, ik las ergens dat het spyware of een virus is, maar het is toch gewoon een windows onderdeel?

nadat ik het commando sfc /scannow heb uitgevoerd krijg ik helemaal niks te zien op mijn scherm. Hoe weet ik nu dat het iets doet? Zijn er nog meer mogelijke oplossingen?
Als je niets ziet, was er blijkbaar niets te repareren.

Het is natuurlijk ook mogelijk dat het is veroorzaakt door malware. Dan is een goede scan aan te bevelen of een bezoek aan een Hijackthis-forum. Daar kun je al je processen laten analyseren door deskundige vrijwilligers.

Als verdere mogelijkheden zijn er:
- Googelen, bijv. http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070404224547AAwTRqQ
- Opstarten met de installatie/recovery-schijf en de repairfunctie kiezen.
- Of Vista opnieuw installeren.

Dit is alles wat ik kan bedenken; misschien reageren er nog wel anderen met een subtielere ingreep;

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan