Theme pictogrammen desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hunter Zero

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2005
Hey,

Ik heb al een erg lange tijd een probleem met de pictogrammen van mijn desktop als ik een desktop theme gebruik. Het probleem is als volgt:

Alsik een theme instel zijn de pictogrammen goed. Maar na het opstarten zijn het de standaard windows pictogrammen en moet ik of de theme weer toepassen of nog moeilijker ze handmatig instellen. Wat helaas niet werkt want als ik weer opstart is hetzelfde probleem er weer.

Iemand enig idee hoe dit komt?

Eerste vraag die je jezelf moet stellen is, of je nu alleen gebruik maakt van standaard-thema's die Windows bijlevert of dat het gedownloade/gekochte thema's zijn. Ook moet je jezelf afvragen of je niet ook een programma hebt geïnstalleerd dat zich met (het beheer en weergave van) die thema's bezighoudt.

Verder kan ik je niet helpen, want ik hou me verre van dit soort 'aanpassingen'.

Tijs.

Hmm, alle themas eigenlijk. Die van windows zelf, eigen gemaakte, gedownloade....etc.

het is windows hé... het enige wat je kan doen is alles handmatig doen. In explorer kies je Extra, Mapopties en ergens in de menu's kan je voor ieder programma een ander pictogram kiezen. Dit gaat op den duur redelijk snel, maar net als wat mijn voorgangers zeggen, eenmaal als je alles aangepast hebt, is er vaak niet echt een weg terug...
Net als plastische chirurgie ;)

Ok, mischien is het nodig wat meer uitleg te geven: Het is een compleet thema, via eigenschappen van desktop kies je een thema. Of je opent een .theme bestand maar das een omweg. Alles doet het gewoon zoals het altijd deed.

Maar het probleem nu op eens is dat na het opstarten de 5 standaard desktop pictogrammen (Deze computer, Mijn Documenten, Netwerk Omgeving & Prullenbak Vol/Leeg) op de een of andere manier weer in de standaard Windows XP pictogrammen worden verandert. (Ook als je ze handmatig instelt.)

Ik denk dat mischien heel Windows opniew installeren de enige oplossing is maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in >.<

Je kunt niet zomaar een thema veranderen, na SP2, alleen met de eerder aangeven patch, of al die progjes ervoor, zoals Windowblinds of StyleXP, je zult toch eerst de uxtheme.dll aan moeten passen.

Tuurlijk kan je wel gewoon thema's toepassen, het is een gewone standaard windows optie. Daarbij heb ik geen SP2. Windows werkt niet meer na de update (mischien is the windows versie niet helemaal correct. Zat bij een Medion PC enis hier en daar aangepast). Maar dat maakt me ook eigenlijk niks uit. Het is immers een internetloze computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan