• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

There's already data in [SheetName][Workbook]". Do you want to replace it?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JasperE

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2019
Ik werk in Excel 2016 met macros en verschillende draaitabellen waar ik gegevens dynamisch update, afhankelijk van verschillende selecties en filters. Wanneer er nieuwe gegevens in de Pivot tabel moeten komen, en ik op 'alles vernieuwen druk', krijg ik het volgende bericht voor elke Pivot tabel:

There's already data in [SheetName][Workbook]". Do you want to replace it?

Aangezien ik momenteel werk met 50 draaitabellen, is 50 keer op deze melding klikken inefficiënt.
Ik ben al naar de geavanceerde opties van Excel gegaan en probeerde de instelling voor "Waarschuwing voordat cellen overschrijven" uit te schakelen. Dit werkte niet zoals verwacht, want de melding doet zich nog steeds voor.
Daarnaast probeerde een macro te maken die berichten uitschakelde en vervolgens alle gegevens vernieuwde. Ik heb het volgende stukje VBA-code gebruikt om berichten uit te schakelen, maar ook dit mocht niet baten:

Applictaion.DisplayAlerts = false

Heeft iemand een idee hoe deze melding kan worden uitgeschakeld?

gr. Jasper

Gebruik eens dit:
Code:
Application.EnableEvents = False
Application.DisplayAlerts = False
Application.ScreenUpdating = False

En na het plaatsen van de data weer op True zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan