• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

there's no escape

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjonnie1974

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2011
Hoi,

Ik heb een goed werkende excel met daarin een aantal macro's
1 van de macro's duurt wat langer en daarin worden verborgen tabbladen zichtbar gemaakt om ze te kunnen bewerken. Deze zie je niet omdat ik screenupdating op false heb staan.
So far so good.

Wanneer er tijdens de macro op escape wordt gedrukt, zullen de openstaande tabbladen open blijven staan. begrijpelijk, maar ik wil dit niet!!

Kan een macro niet gewoon werken met hidden tabs?

OF

Kan excel bij het drukken op escape de tabbladen niet als een razende sluiten?

Hej Cobbe,

Eigenlijk doe ik dit liever niet, omdat er wat bedrijfsinformatie inzit...

De vraag is misschien makkelijker dan het antwoord....

Als de macro in vba stopt om wat voor reden dan ook (door escape of fout) en er wordt op END gedrukt, dan wil ik niet dat de tabbladen die de macro heeft geopend zichtbaar zijn.

Interessant!

Ik heb mijn eigen antwoord al gevonden.
Wanneer ik het vba script begin met

Application.OnKey "{esc}", ""
Application.DisplayFullScreen = True
Application.DisplayFormulaBar = False
Application.DisplayScrollBars = False

dan zie je niet gebeuren en wanneer er dan END wordt gedrukt kun je niets meer doen in het scherm. men moet nu opslaan (tijdens opslaan wordt alles gereset) OF afsluiten zonder opslaan....

Aan het einde van de goedgelopen script wordt uiteraard alles weer op true gezet....

Kan me voorstellen dat je niet snapt wat ik hierboven bedoelt, maar ik snap het zelf wel :)

thnx!

Gebruik dat echter niet als beveiliging, want daar prik je binnen 15 seconden doorheen.

Beveiligen is OK om aanpassingen die per ongeluk gebeuren tegen te gaan, maar neem nooit aan dat het een data-beveiliging is

Hoi,

Bedankt voor je reactie!

Deze "beveiliging" is idd bedoelt om wijzigingen tegen te gaan. Kun je me uitleggen/vertellen hoe je daar doorheen kan prikken en dit wel goed kan beveiligen?

bvd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan