Thernet controller kaart wil niet installeren op W98 PC

• Onderwerp starter Onderwerp starter esath
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

esath

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
Gisteren heb ik (de hele middag, avond en bijna nacht) getracht een Sweex Lancard PCI geinstalleerd te krijgen oop een Compaq Presario 5030 PC die onder Windows 98 draait. Het is nog niet gelukt....
De kaart wordt keurig herkend bij inschakelen als zijnde een 'Realtek RTL 8139/810X family fast ethernet NIC, maar hij heeft blijkbaar niet genoeg aan de gegevens op de meegeleverde installatiefloppy.
Vraagt in het installatieproces om de Windows 98 CD-rom, die ik niet heb, omdat het een Compaq pc is (ik geloof dat het Compaq policy is, om gene Windows te geven (is natuurlijk voorgeïnstalleerd), maar alleen een recovery CD-rom.
Als ik dit probeer weg te klikken, komt hij met de melding dat hij gegevens wil in C:\Windows\CATROOT. en met een heleboel ontbrekende files eindigend op .dll (dhcpcsvc.dll, icmp.dll, initmib1.dll, etc.)
Wat nu?!?

Heb je al op je hd gezocht naar die bestandjes?

nee nog niet; ga ik zeker doen.
Denk je dat het ontbreken van de Windows 98 CD geen probleem hoeft te zijn?

Heel vaak worden .cab bestanden bij compaq neergezet in windows\options\cabs

Die cab files zijn in feite de 98 cd.

Ik zou eerst eens op je hd gaan zoeken naar de ontbrekende files

Een aantal van de ontbrekende files heb ik gevonden op of C:\Windows òf C:\Windows\system. Nadat ik deze bestanden gekopieerd heb naar C:\Windows\Catroot liep de installatie enigzins door (i.p.v. 16% haalde ik al 33%). Toen kwamen er een aantal files die mijn verkenner niet kon vinden op de HD (protman.dos en .exe., ndishlp.sys, rtl8129.sys). Na wat wegklikken (sla deze bestanden over) haalde ik zelfs 59% installatie voortgang en kwam voltooien eraan. Toch nog de melding dat de installatie niet was gelukt.
Hoe nu verder?

Eindelijk gelukt! Met de meest waanzinnige acties (bestanden overslaan, opnieuw opstarten, zelfs de kaart er fysiek weer uithalen en terugstoppen tot en met drie keer de computer 'hard' uit te schakelen is het gelukt om de kaart geïnstalleerd te krijgen.
Ik zou niet weten hoe, maar goed, het draait!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan