ThightVNC: ervaringen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan heb jij een hele slimme moeder....echt waar......de meesten waar ik mee te maken heb, met alle respect, bellen mij of mailen mij om de haverklap met hele simpele dingen....maar soms is het gewoon het makkelijkste om er daar in te gaan omdat of ik het niet goed uitleg (kan he) of zij het echt niet kunnen of willen begrijpen....als je nagaat dat ik soms teksten ook opzoek voor ze op google, die doorstuur, ze moeten meelezen, en ik dan nog eens die handelingen herhaal, per telefoon en of msn....en het dan nog niet lukt....dan weet je welk nivo...wat verder niet geeft, iedereeen moet het leren, maar is soms heel lastig.

:thumb:

Zij moeten zeker de poorten forwarden in de router. Hoe moet anders de router weten naar welke pc jij verbinding wilt maken?

Precies...das ook logisch, en moeten zij dan ook nog wat aangeven in de firewall?

Lijkt mij toch ook...???

Sprak al met een kennis...daarover, wordt helemaal niets....weet alleen hoe je de voor en achterdeur moet open zetten...

Ok, maar ik weet genoeg nu....

Bedankt voor jullie hulp...

Ligt er nu aan welk programma je wilt gebruiken en eventueel op welke poort. Die poort moet doorlinken naar het interne ipadres van de desbetreffende pc.

Bij mij begrijp ik dat....router...poorten van PC Anywhere openzetten in router het router ip nummer aangeven, en in de firewall het ip nummer van mijn eigen computer inzetten..

Maar hunnie...die hebben dat programma niet...wat zetten die dan open in hun firewall?

Dat begrijp ik dus al niet eens...kun je nagaan dat hun dat niet begrijpen....

Voorzover ik weet heb je op de andere computer ook dat programma nodig.

Handige jongens dan die van Symantec...voor die prijzen...dus niet he..

Ik ga eerst eens bij iemand proberen met een vaste verbinding om de firewall (heeft ook XP) mij te laten accepteren.

En mocht het zo zijn dat ze die PC anywhere nodig hebben, pech voor Symantec, maar ik heb em...

Het lijkt mij vrij logisch dat de andere kant ook die software moet hebben (de client versie).

Als jij met iemand contact wil maken via bijv msn en jij hebt het en de ander niet dan gaat het niet lukken dus die ander heeft ook msn nodig

Ja, dat is waar.....ok, dan moet ik hun eerst via mijn ftp server diezelfde cd van symantec op laten halen...

we komen er wel uit,

nogmaals dank

Even mijn laatste ervaring:

Het is mij dus uiteindelijk gelukt om ThightNVC op te zetten als hulp op afstand.

Ik kreeg een kennis zo gek om het ook te installeren en haar IP nummer te geven en waarempel, het werkte!!

En...veel en veel sneller dan bijvoorbeeld MSN hulp op afstand.

Symantec heb ik er weer afgehaald...

Bedankt voor jullie hulp indeze.

Zelf gebruik ik Netop remote control van Danware en als reserve ThightVnc. Het verschil tussen deze 2 is dat Netop beter te beveiligen is, uitgebreider en gebruiksvriendelijke interface. Het nadeel van Netop is dat bij langzame verbinding de host moeilijk te connecten is, hier gebruik ik ThightVnc voor.
Netop maakt gebruik van wizards, beveiligings meldingen komen gelijk naar voren ipv achteraf (bij connecten host).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan